„В публичното пространство има много твърдения и обвинения, които са хвърчащи и без конкретика, какво е направило, или не е, НДСВ. Затова решихме да направим „НДСВ на прицел", за да отговаряме директно на въпросите на хората, без забранени теми и без отказ за отговор." Така икономическият експерт Владимир Каролев откри срещата на представители на НДСВ с жители на Бургас и региона, която се проведе вчера вечерта. В продължение на два часа народните представители Антония Първанова и Ангел Тюркеджиев, председателят на съвета по икономика към НДСВ Владимир Каролев и зам.-областният управител на Бургас Стефан Кенов отговаряха на неудобни въпроси в сферата на икономиката, здравеопазването, местното самоуправление.
На въпрос как си обясняват ниския процент, който социолозите дават на НДСВ за Евроизборите, Антония Първанова отговори: „Парадоксално, е че след обявяването на Меглена Кунева за водач на евролистата, социологическа агенция отчита спад в рейтинга на НДСВ. В същото време друго социологическо проучване показва висок процент на одобрение и отчита за печеливш ход избора на еврокомисар Кунева за водач на листата. Каквото и да се случва прогнозите се движат между 0.8% и 1.2%. Коренно различен резултат показва проучване на социологическа агенция от Брюксел - тенденция за увеличаване на евродепутатите от НДСВ на двама."
Със създаването на фонд „Ин витро" България стана положителен пример за света - за това как по модерен и успешен начин могат да работят държавата и гражданското общество, посочи Антония Първанова, която е основен инициатор и двигател за приемането на програмата, в отговор на въпрос. „В началото започнахме работа с две Неправителствени организации - как чрез държавна политика можем да решим проблем, които имат хиляди двойки - да имат деца. Само през тази година около 4000 двойки ще получат подкрепа по програмата", уточни Антония Първанова.
От 2001 г. до сега НДСВ внесе много законопроекти за развитието на общините и на държавата като цяло, посочи народният представител от Бургас Ангел Тюркеджиев. „Въведоха се нормативи за застрояване на крайбрежието. За съжаление нерешен остана един болен проблем - дострояването на автомагистрала „Тракия" - БСП в предишния мандат се обяви срещу договора за концесия, който в последствие бе развален. И четири години бяха пропилени без да се предприеме нищо, а цената за дострояване на магистралата нарастна и вместо външно финансиране, сега ще се използват бюджетни средства", каза Тюркеджиев. |