Пред фотообектива талантливите деца смениха различни модели очила и демонстрираха част от своите умения, с които са завоювали отличия от международни турнири и много златни медали.
Спортът е новият фокус на тазгодишната национална кампания за профилактика на детското зрение по инициатива на българските очила KWIAT. Доказано е, че заниманията със спорт са особено важни за развитието на зрението при децата. Координацията на тялото е пряко свързана със зрителните възприятия, а за да се развият те правилно, движението има първостепенно значение.
Спортът развива в децата реалните им усещания за пространствена ориентация, за разлика от плоските екрани, които не дават реално 3D изображение и създават предпоставка за лъжливи преценки. На свой ред доброто зрение (или с нужните корекции, ако е налице проблем) е необходимо услов
© |
|
ие за това децата да имат нужната здравословна двигателна активност. Децата, които не виждат добре, често не знаят за това и не могат да го обяснят, затова редовната профилактика на зрението е изключително важна.
Липсата на ранна диагностика на детското зрение е сериозен проблем в България и за неговото решаване кампанията работи вече четвърта година. През месеците септември и октомври ще се извършва безплатен очен скрининг и/или преглед на деца и младежи от 6 до 18 години в оптики и медицински центрове в цялата страна.
Информация за кампанията ще се разпространява в училищата в България, както и в активните спортни клубове. Министерство на младежта и спорта и някои от най-големите спортни федерации в страната, сред които българска федерация по спортна гимнастика, ще подкрепят кампанията през 2016 година. Министерство на образованието и науката също подкрепя кампанията за трета поредна година.
С каузата за детското зрение ще се ангажират още успешни спортисти, както и редица известни личности, част от които са подкрепяли кампанията и в предходните години.