© | | SSL Gold Cup е доста атрактивен формат, който събира най-добрите състезатели по ветроходство на нациите. Мисия и цел на организаторите е той да достигне до олимпийското семейство. През 2032 г. на Олимпийските игри има демонстрационен ивент, на който този формат ще участва. Това каза сърфистът Илияна Стоилова в предаването "Човекът на фокус" на Радио "Фокус". Тя е част от отбора по ветроходство, който вече втора година представя страната ни на Световната купа на нациите в Гран Канария, Испания.
По думите й представянето на страната ни на такова високо световно ниво е невероятна възможност. "По време на състезанието нашите състезатели се запознават с наистина велики имена във ветроходството и това е една огромна мотивация за младите ветроходци“, каза Илияна Стоилова.
Капитан на отбора е Явор Колев, който има 30-годишен опит във ветроходството. Йоан Колев участва на позиция грайндер. На позиция баумани са Михаил Берберов и Борис Минков, а мид баумани – Радослав Гавраилов и Христо Младенов. Ина Илиева е на позиция питман, а флоутър е Иван Георгиев. На позиция тримери на грот са Валентин Недялков и Иво Тодоров, а тримери са Ивайло Ангелов, Александър Димитриев, Мария Александрова. Тактик е Любен Тенекеджиев.
На 3 декември на живо във Варна ще може да се гледа големия финал на SSL Gold Cup. "По време на това събитие ще може да се разпознаете с част от отбора и ще се разкажат много интересни неща, какво предстои за отбора, каква ще бъде новата селекция“, каза още Илияна Стоилова.
Ина Илиева, която също е част от отбора, смята, че Българското Черноморие е изключително подходящо за ветроходство. "Лятото имаме доста стабилни ветрови условия, имаме вълна, което прави карането по-интересно. Имаме идея след време да поканим SSL да проведе някое от събитията на Черно море“, каза тя.
Условията за това са да има хубави и уредени пристанища. "Бих казала, че Бургас и Варна са доста добри пристанища за такъв тип състезания“, допълни Ина Илиева.
По думите й материалната база в България не е на високо ниво. "Много малко хора могат да си позволят чисто нови лодки с чисто нови ветрила. Малцина са отборите, които имат възможност да го правят. Едно платно например струва около 10 000 евро и при скъсване на главното платно ти отива цялата регата, защото нямаме резервен грот и няма как да продължим. Може да се наложи да отпаднем за целия сезон, защото подкрепа от страна на държавата няма“, обясни Ина Илиева. |