Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Александър Сиди: Борисов ще изчака какво ще му кажат американците, но ако не се получи има вариант "Б"
Автор: Йоланда Пелова 14:26 / 21.04.2023Коментари (0)1112
© Фокус
Александър Сиди, съпредседател на ВМРО, в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус"

Г-н Сиди, като бивши коалиционни партньори на ГЕРБ как гледате вие на бъдещо правителство между ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“? 

Ами, това е най-добрият начин да приключи тази коалиция, създадена под натиск. И общо взето, досега няма коалиционен партньор на Борисов, който след това да е продължил с политическия си живот, включително Христо Иванов и неговата партия навремето – коалицията "Реформаторски блок“. Помните, един-два парламента мисля, че пропуснаха именно заради коалицията си с ГЕРБ. Все пак Христо Иванов беше вицепремиер на Борисов. Така че това е най-добрият път за тях, защото в крайна сметка.

Най-добрият път в кавички мисля, че го казвате, или? 

Не, казах най-добрият за тях и за държавата ни по принцип, защото това са хора, докарани отвън, излъгали българските граждани, като Кирил Петков – изключително нагло и арогантно, за да заеме някаква позиция, на която беше поставен от Американското посолство. И му е време да си взема канадския паспорт и да си бяга обратно в Канада, защото там му е мястото. За България това е най-добрият вариант – когато "Продължаваме промяната“ просто приключат своето съществуване. 

Т.е. вие прогнозирате, че ако има наистина едно такова правителство, те… 

Прогнозирам, че това правителство ще бъде изключително слабо, ще се занимава с проблеми, които нямат нищо общо с българските граждани. Давам директен пример. Сядат и се разбират за тяхната законодателна програма. Първият закон, който предлагат, е Законът за домашно насилие. Извинявайте, със сигурност в държавата има домашно насилие и то е проблем, безспорно, но в този закон всички големи юристи, конституционалисти им казаха, че има проблеми. Проблеми, защото се опитват да вкарат пред задния вход, а те много добре разбират кой е задния вход – казвам го с ирония, разбира се, но те се опитват да вкарат през задния вход Истанбулската конвенция през този закон. Първият законопроект, който ще се разгледа в 49-тото Народно събрание, е Законът за домашното насилие. Вместо да разгледа например Закона за търговската надценка, с която да свалим цените – закон, който и ние сме предлагали във времето, който и сега служебното правителство е готово с него и е предложено на Събранието, първият закон е как да вкараме джендърите. Извинявайте, ама не е нормално! И всъщност това показва само, че тези хора се занимават с дневния ред на външнополитически субекти, а не с дневния ред на българските граждани, за съжаление.  

Тази сутрин вашият колега и бивш лидер и почетен председател каза, че ще има правителство заради външния натиск и най-вече заради войната между Русия и Украйна.    

Точно така. Между Русия и САЩ, която се води на територията на Украйна, защото това не е война между Русия и Украйна, тъй като в крайна сметка украинската армия е изцяло поддържана от целия Западен свят. Ежедневно се дават милиони, милиарди за въоръжаване на Украйна. И да, единственото, което е – че загиват украински войници. Но всъщност това е война на САЩ срещу Русия, война на Запада срещу Изтока, която се води на територията на Украйна. Ужасяваща, кървава война, от която обаче, махайки емоцията в тази една война – ето поредният пример: ние, Полша, Унгария имаме тежък проблем с украинското зърно и с украинското жито. Имаме проблем с него, защото когато се произвежда, не се спазват никакви европейски правила за неговото производство, но въпреки това, ние солидарно трябва да изкупуваме. Добре де, ама Европейският съюз каза: дайте да отворим хуманитарни коридори, за да мине това зърно и да отиде да нахрани африканските дечица, защото те са гладни. Чудесно, няма лошо, разбира се – нека! В крайна сметка, тези хора са във война и се опитват да реализират своята продукция. Но какво се оказва? Реализират я в Полша, Румъния, Унгария, Словакия и България, където я реализират на много по-ниска цена, защото не спазват никакви европейски стандарти, съответно цената им е доста по-ниска, подбиват нашите пазари и унищожават нашето производство. Ами, това не може да е солидарност. Солидарност би било тогава, когато всички заедно се опитаме да направим така, че да спрем агресията на Русия в Украйна. Това би било солидарност. А не България, Унгария, Румъния да плащат цената и на по-високия ток, и на по-високата газ. Ние плащаме тая цена и това е големият проблем всъщност – каква солидарност тогава с Европейската комисия. Очевидно тези хора живеят в друг свят.  

В тази връзка, на какво се базират според вас днес отношенията между партиите?  

Ами, те се базират на това кой към кое посолство гледа най-вече, за съжаление. Защото едните гледат към Турското посолство и изборите, които идват в Турция, другите гледат към Американското посолство, защото те ги инсталираха на власт. Борисов се притеснява от това, че някакви хора разнасят някакви списъци по някакви канцеларии и съответно виждате, че той ежедневно става сутрин, обед и вечер, казва "Аз трябва да управлявам с тях“. Това не го казва заради нас, казва го заради новия американския посланик, който идва, който ще се опитва да ги сглоби. Иска да каже "Аз съм добрият, аз искам, ама вижте – те са лоши и не искат“. От друга страна пък, другите казаха много глупости и направиха много глупости. Казват как не може по никакъв начин с ГЕРБ, но пък от друга страна американският посланик ще ги натисне вероятно, за да направят правителство, защото Америка иска да стабилизира този свой фронт тук, за да може да продължи войната си с Русия в Украйна. Това е целият въпрос.  

Г-н Сиди, с вас обсъдихме на какво се базират отношенията между партиите днес. Интересно изказване имаше Атанас Атанасов от "Демократична България“. Той заяви, че Бойко Борисов иска да ползва "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“ за "пералня“.  

Аз го чух, но той наистина от време на време стои като някакъв пещерен човек такъв, някак си не от тоя свят, разказва някакви абсурдни неща от 90-те години, вероятно защото тогава е бил в активна творческа и въобще трудова дейност. Какво значи "пералня“? Трябва да спрат да говорят по този начин, защото в крайна сметка те ще бъдат заставени, на тях им е ясно, че ще бъдат заставени да направят правителство с Борисов. И единственото, което прави, е да наслагва още повече омраза у техните избиратели. Но в крайна сметка пътят е такъв, видимо е. И второто нещо, което е изключително странно за тия хора – те не могат да се научат да губят, а всъщност това да загубиш в една битка е най-важното чувство, най-важният начин, по който можеш да излезеш напред, да разбереш къде са ти грешките. Тези хора не разбраха, че загубиха изборите, и ги загубиха именно с хора като ген. Атанасов и с различни послания, които нямат нищо общо с дневния ред на хората. Ето, пак казвам, дневният ред на хората не е въвеждането на джендър културата. Дневният ред на хората е намаляването на цените. И всъщност тези пещерни и либерални човечета, които нонстоп се опитват по някакъв начин да променят и да подменят дневния ред на хората, водят до такива изказвания и съответно до такива проблеми. Помните случая с тази инфлуенсърка Емили, която сега има огромен проблем, защото всъщност започна да й расте брада в ареста. 

Искате да кажете с него.

Да, която… Понякога мога да кажа, че тя имаше повече ефирно време от мен, това същество, защото то не е "тя“, то е "той“ по документи и си е в мъжкия арест, където му е мястото, и започна да му расте брада, както си му е реда. Но ето това ни предлагат и това ни предлагат точно тези пещерни човечета – предлагат ни да си говорим за Емили Тротинетката и за някакви други безумия, вместо да основния проблем: как да нахраним собствените си семейства. А това нещо може да се случи с много простички действия, за които сме говорили много пъти. И служебното правителство, между другото, започна да работи в тази посока. Но не – първият закон, който искат тези хора да внесат в Народното събрание, е Законът за домашното насилие, който въвежда през задния ход джендър идеологията. Още нещо – когато си си загубил изборите, излез мъжки и кажи "Загубихме, направихме тази и тази грешка“, не обяснява как някой иска да те ползва за "пералня“. Не бе, никой не иска да те ползва за "пералня“ – ти просто си загубил изборите, втори си. Съвсем логично е не да излезеш и да кажеш "Ама ние искаме ротационен принцип на председателство и да изстискаме, да изнасилим Конституцията“. Няма такъв филм "ротационно председателство“. Това е първият човек в държавата – председателят на Народното събрание, не може да го сменяме като носна кърпичка. Няма как да стане. Само че тези хора не могат да губят и когато не могат да губят, водят след себе си тежко безумие в политическия живот, с изключително грозни думи, с обиди едни към други, с начертаване на червени линии. Каква червена линия? Извинявайте, ама "Демократична България“, именно тоя ген. Атанасов беше в коалиция с БСП. Всъщност това са едните, които обясняваха как другите са ги клали преди 60-70 години, което е вярно, и тези хора се обединиха в името на това да поуправляват няколко месеца заедно, да приберат едни пари от газа и от доставките за оръжие за Украйна. Ето за такъв морал говорим.

И всъщност това доведе и на последните избори до 35% избирателна активност. Тя беше 40%, но всъщност на едни 5%, като на мен например, ни откраднаха гласа. Моят глас беше буквално откраднат, заличен. Държавата каза: не, не, ти, Александър Сиди, не съществуваш, не си ходил до изборите. И ако едно време, когато имаше зелени паспорти – аз съм бил малък, но помня баща ми и майка ми се разписваха, в паспортите пишеше "Гласувал“… 

Да. 

… сега при мен даже и това го няма, така че аз съм тотално заличен. Моят глас "Не подкрепям никого“ беше тотално заличен, изключен, изтрит.  

Защо? 

Ами защото такъв е законът и защото така го направиха именно тия същите хора, между другото, реформаторите, които се възползваха по-късно – Радан Кънев абсолютно незаконно влезе в Европейския парламент. И сега разликата е същата. 109 000 души гласуват с "Не подкрепям никого“, а бариерата е 100 000 души, защото махаме 109-те хиляди души, но ако ги сложим, защото това е действителен глас по закон, така пише в закона, това е действителен глас – дали гласуваш за партия или с "Не подкрепям никого“, то е действителен глас. Когато сложите тези действителни гласове, бариерата става 105 000 гласа, а "Има такъв народ“ имат 103 000 гласа, например. Т.е. аз с моя глас съм можел да променя политическата картина, но държавата ми казва "Не, ти не съществуваш!“. Именно тези "демократични“ човечета въведоха това аз да не съществувам. Това е демокрацията за тях. Всичко, което е удобно, което е либерално, което е джендър, то е перфектно, то трябва да бъде на първа линия. Всичко останало, ако може да го няма.  

И още едно изказване ми се иска да коментираме с вас – на лидера на ДПС от парламентарната трибуна в сряда. Той заяви "ГЕРБ-СДС, "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“ е равно на подмяна“. И вие казахте тази дума, "подмяна“.  

Ама това всички го казват. Той не е открил топлата вода. Аз виждам напоследък, между другото – българският му все повече се подобрява и повече го разбирам, което е чудесно, но не е открил топлата вода, категорично. Това е изказване, което правят всички. Ако искаш да правиш промяна, не тръгваш първо да промениш начина, по който получаваме газа, за да можеш да получиш едни милиони комисионна, а се опитваш да промениш начина, по който живеят българските граждани. Ако идеята е да сложим Христо Иванов главен прокурор – ами, кажете, че това е идеята, да отидем да гласуваме за референдум искаме или не искаме Христо Иванов да е главен прокурор, да спрем с тази тема "Съдебна реформа“, защото те това разбират под "съдебна реформа“. Не разбират да махнат НПО-тата от съдебната система, разбират сменят, не да махнат, да сменят главния прокурор – да не е Гешев, да бъде Христо Иванов, и тогава ще започнат да се леят реки от мед и масло по улиците и всичко ще бъде чудесно. Най-вероятно само по улиците на София, защото те не знаят, между другото, че съществува и друга България, която се намира извън София. И резултатите на тези избори показаха също, че те извън София не са силни, да не кажа никак. Та, това е тяхната идея за промяна по някакъв начин, така че това е подмяна на дневния ред на хората, категорично.  

Г-н Сиди, след като беше сформирано мнозинство за избор на председател на парламента, дали това ще доведе изобщо до избор на правителство? Очакваме сега, в най-скоро време президентът да връчи първия мандат. Както виждаме, консултациите вече започнаха и утре продължават. 

Не знам дали ви прави впечатление, че са много бързо.  

Бързо ги свика да, разбира се, че ми прави, да. 

Защото очевидно президентът иска много бързо да приключи с това Народно събрание и да ходим на следващото. Това е неговото усещане. Според мен не му се сдава все още властта. Но иначе какво правителство – мога да кажа по същия начин, по който направиха мнозинството за председател, вероятно ще си направят и такова правителство. Може би ще си намерят джентълменски да си менкат министър-председателя, там при тях те си менкат всичко в "Продължаваме промяната“, виждаме го това нещо. Така че най-вероятно с такава някаква идея са тръгнали, с нагласата "Сега ще сменим тоя министър, оня министър“. Казвам го с ирония, защото всичкото това е безумие и абсурд. Не може да излезеш да кажеш "Не, тоя е най-големият ни враг, в пералня иска да ни изпере“ и в същото време да седнеш да говориш за правителство. От друга страна, Борисов и сега на консултациите също каза "Абе, ние много искаме да управляваме с тях и ето ние с тях правим мнозинство“. Ами да де, ама като не те искат пък, излез и кажи какъв е другият вариант. Другият вариант е ясен – това е ДПС и БСП. И аз мисля, че Борисов ще се опита тук още ден, два, три да види какво ще му кажат американците, и ако не успее, той вече загатна за вариант "Б“, така че според мен вариант "Б“ също ще влезе в употреба. Дали ще бъде с първия мандат или с третия, защото аз съм почти убеден, че президентът ще даде третия мандат на БСП… 

На БСП, трети мандат на БСП според вас? 

Така си мисля. И тогава може би ще влезе в сила този вариант. Иначе най-логично би било ходът на президента да бъде да го даде на "Възраждане“, защото те заявяват, че могат да направят правителство. Всъщност те могат да съберат, имат достатъчно големи семейства, ще съберат жените си, ще съберат братя, братовчеди – виждате каква им е групата, и ще сформират някакъв семейно-кланов принцип, ще сформират някакво правителство, което да предложат. Няма кой да гласува за него обаче в Народното събрание и това означава още избори и съответно още три месеца служебна власт. Това според мен се върти в главата на Радев.  

Т.е. Радев има по-голяма изгода в БСП. 

Е, разбира се, че Радев има по-голяма изгода да продължи да управлява. 

Да. 

В крайна сметка той беше избран за президент, а България, за негова изненада, е парламентарна република, т.е. трудно му е да управлява с парламенти. И затова тази криза него в момента го устройва, каквото и друго да казва. Така че аз очаквам въртележка, очаквам първият мандат да не бъде успешен, очаквам какво ще бъде трети мандат. Най-вероятно според мен президентът би дал на "Възраждане“, за да не направят правителство, макар че логично би било при този вариант да го даде на БСП и тогава да има т.нар. "спасителен мандат“ или мандат ГЕРБ, БСП, ДПС. Така сметката излиза лесно. 

Очевидно, дори и да има правителство, то е малко вероятно да бъде устойчиво и разнопосочни са сигналите. Не липсват коментарите в тази посока. Но как ще се отрази всичко това на демокрацията и парламентаризма у нас? 

Политическите формации извън ГЕРБ, а и ГЕРБ, не са управлявали от бая години. Мога да кажа по народно му – гладни са. Така че и да си говорим, че няма да издържи дълго, между другото, така говореха и 2017 г. за правителството на ГЕРБ и "Обединени патриоти“, то пък взе, че изкара целия мандат. Така че каквото и да се формира като мнозинство, много трудно би могло да бъде свалено, освен ако не направят много тежки глупости, каквито например Киро има очарованието и много добрата възможност да прави глупости и съответно успя да се самосвали много бързо и лесно. Но едно правителство, в основата на което е ГЕРБ, това са хора, които знаят какво трябва да правят и как да избягват големите скандали. Каквото и да се случва ужасяващо към ГЕРБ, Борисов винаги се отървава от човека, който го е свършил, и той винаги е бял и чист пред народа. Така че това правителство може и да издържи, въпреки всичките приказки как ще падне много бързо. Борисов знае как да се закрепва във властта, ако иска. Така че аз очаквам по-дълъг живот на това правителство, не до местните избори, какъвто и Франкенщайн да ни бъде предложен. Причината, пак казвам, е това, че политическите формации са гладни, в смисъл, те искат да управляват.

И БСП имат нужда да се върнат във властта, ДПС искат да влязат официално във властта. "Продължаваме промяната“ знаят, че могат да продължават да променят нещо, но вероятно в провинция Квебек или някоя друга канадска провинция, но в България повече тези хора не могат да променят нищо. Промениха достатъчно собствения си живот, стига им толкоз! Така че в следващи избори те няма да продължават да вдигат, ще продължават да падат. Така че те също имат изгода да продължи колкото се може това нещо, за да се закрепят по някакъв начин във властта. А "Демократична България“ – там процесите са изключително сериозни. Те се свиват постоянно. Тяхното електорално ядро е не повече от 4-4,5%, така че те прекрасно знаят, че при един провал сега на следващи избори трудно ще се съберат отново с "Продължаваме промяната“ и тяхното влизане в парламента, разбира се, няма да бъде на кантар, но ще бъдат вероятно последна политическа формация, т.е. с най-малка тежест в един бъдещ парламент. Така че за тях също не е изгодно. В момента са втора политическа сила и могат да променят, да налагат дневния ред, който те смятат, че е важен. В едно бъдещо Народно събрание не биха могли.

И разбира се, "Възраждане“ биха били най-големият победител от едни такива предсрочни избори по простата причина, че те обират целия този негативен вот на хората, които мразят. Това не са хора, които гласуват "за“, а хора, които гласуват "против“, и те ще продължават да вдигат, докато България не влезе най-сетне в нормалния разговор на един истински консервативен блок, за който от ВМРО се борим от много време. Защото ние говорим сега за русофили и американофили, в България сме разделени по тоя начин и когато кажа примерно нещо като това за войната в Украйна, което казах преди малко, хората казват веднага "Вие сте русофил“. Не, аз не съм русофил, но не ми харесва администрацията на Байдън и либералщината, и цялата тая джендър идеология, която се налага в Европа и в България. И ето нещо, с което искам да поздравя път американците, защото направиха само преди няколко дни промени в закона, с което забраняват джендър образованието в САЩ. Това не го правят обаче Байдън, правят го неговите опоненти, Републиканската партия на Тръмп. Ето, има лъч надежда. Не казвам ние сме "за“ или "против“ Русия или САЩ, или нещо друго. Напротив, ние сме български националисти и България винаги трябва да бъде над всичко, но добрите примери трябва да бъдат добри и налагането на лошите примери, да излезеш и да кажеш как транс хората са основата на американската нация – извинявайте, ама само тежката деменция на един тежко болен от деменция човек може да му позволи да каже такава глупост на американското общество. И реакцията беше, разбира се, незабавна с приемането на закон, с който се забранява джендър пропагандата в училище. Не им е там мястото на тези политики. Нека като стане на 18 години всеки да определя с кой иска да си ляга, никой на никого не пречи в тая работа. Да не налагат тази си идеология на останалите хора. 

Г-н Сиди, един последен въпрос. Ако бяхте сега на мястото на партия ГЕРБ, как бихте постъпили вие може би? 



Няма как дсе поставя на мястото на партия ГЕРБ по простата причина, че ние по съвсем различен начин виждаме света.  

Говоря чисто хипотетично.  

Не мога да се поставя въобще на тяхното място. Аз не разбирам как можеш да правиш врътки, само и само да се задържиш във властта. Не разбирам Борисов защо вдигна ветото. Знам защо – защото го е страх от това едни хора, които пишат едни списъци, затова го вдигна ветото, не за друго. Но не може да се подпишеш днес и да сложиш вето на Македония със собствения си подпис, утре да го вдигнеш, защото са ти казали в някое посолство. Не мога да се поставя на негово място, категорично. За мен властта никога не е била самоцел. Властта е средство, с което да се опитаме да подобрим живота на българските граждани. Така че аз не мога да се поставя в обувките на някой, чиято цел е да бъде във властта само заради самата власт.



Още по темата: общо новини по темата: 891
21.06.2023 »
10.06.2023 »
10.06.2023 »
08.06.2023 »
07.06.2023 »
07.06.2023 »
предишна страница [ 1/149 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
Зверство срещу 18-годишно момиче
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: