Товаропотокът особено на контейнери се пренасочва през пристанище Варна, потвърди Аргир Бояджиев, изпълнителният директор на "Пристанище - Бургас". Причината е в прилагането на митническата тарифа за обмитяване на контейнерите. Проблемът е, че тарифите са посочени с горна и долна граница. Във Варна митничарите работят на по-ниска тарифа, докато колегите им в Бургас слагат по-високи такси. Така бизнесът се пренасочва към порт Врана. "Без да се смятам за конкурент на Врана и да мисля злото на пристанището, там те имат известен ръст на обработката на контейнери, докато при нас има спад. Информирали сме за проблема Министерството на финансите и Главна дирекция „Митници". Тези ведомства отдавна работят по този проблем за създаването на единна митническа тарифа. Разбира се, среща се много съпротива от някои среди, но към края на годината вече ще съществува единна тарифа в България. Сега има граници "от - до". И за някои товари Варна работи на ниската граница, а ние работим на високата граница и много от бизнесмените особено за контейнерни терминали се насочват да работят с пристанище Варна. И точно там е неравнопоставеността. Докато имаше големи обеми от насипни товари това не се чувстваше, но сега, когато изчезна „Кремиковци", когато кризата затисна цветната металургия и химията, това се отразява много", каза изпълнителният директор на бургаското пристанище Аргир Бояджиев. През порт Варна се обработват предимно контейнерите от Китай и контейнерите с автомобили, потвърди директорът на бургаския порт.
Източник: Агенция "Фокус" |