Момичета от Бургас преминаха обучение по дигитално предприемачество | ||||||
| ||||||
Дигиталните и предприемаческите умения са широко търсени от бизнеса в Европа. Въпреки това, докладът на Европейската комисия за мониторинг на дигитално предприемачество показва, че повечето държави на Стария континент имат ниски нива по този показател, особено тези в средиземноморските и източноевропейски страни. Разликата между напредналите и изоставащите в нивото на дигитални познания се увеличава още повече, като се вземе предвид и полът на служителите - само 15 % от работещите в технологичния сектор в Европа са жени. Поради тази причина, EIT обедини усилията си с Джуниър Ачийвмънт - най-голямата нестопанска организация в Европа, която предоставя обучения по предприемачество на младите хора, за провеждането на повече от 20 обучения за общо над 600 момичета на възраст 12 - 18 години в България, Гърция, Литва, Румъния и Сърбия. Според плана за действие на Европейската комисия за предприемачество 2020, всеки млад европеец трябва да има "поне един практически предприемачески опит, преди да напусне задължителното образование". Това е мисията, която мрежата JA също си поставя. "Важно е обществото да осъзнае, че дигиталните умения сами по себе си не са достаъчни, необходимо е да бъдат поставени в контекст. Съчетани с предприемачески умения, те ще подкрепят младите хора да превърнат идеите си в реалност, при това с добавена стойност за обществото. Само така повишаването на дигиталната грамотност ще подкрепи истински целите, поставени от Европейския съюз", каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България. Целта на уъркшопите е да вдъхнови младите момичета да започнат кариера в сферата на технологиите, предприемачеството и иновациите, като им предоставят необходимите знания, умения и мотивация. |