Нови изисквания оскъпяват шофьорските курсове | ||||||
| ||||||
Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обясни, че промените са вследствие на новата рамка на Европейската комисия с оглед намаляване на произшествията на пътя и преразглеждане на системата "водач-път-автомобил", които да доведат до нулева смъртност до 2050 година. "България, като член на ЕС, е длъжна да се съобрази с тази рамка и във всичките три насоки да даде своя принос за общата концепция - намаляване на жертвите по пътя", посочи Иванов в "България сутрин". По думите му с това решение би трябвало до края на март да се анализират учебните документации за обучение на водачи от 17 категории - от А1 до трамваите, които са последната категория. Създадена е работна група от експерти на министерствата на образованието и транспорта, висши учебни заведения и представители на браншовите организации за обучение на водачи. "Времето за изпълнението на министерското решение е съкратено, но смятаме, че с динамиката, с която се действа, до края на месеца ще имаме три нови фактора в обучението на водачи на три категории - А1, А и Б. Това са основните участници в движението на нашите пътища", обясни Иванов пред Bulgaria ON AIR. Акцентирало се на повишаване на броя на учебните часове за леките автомобили. Препоръка на ЕС е те да се вдигнат до 50 часа, в момента са 31. Ще бъдат вкарани и съвсем нови методи в обучението на мотористите - определен брой изпитни тестове, които ще бъдат извадени от категория Б. |