Вижте как се опитват да върнат учениците обратно в класните стаи | ||||||
| ||||||
Работа с родителите, активното им включване в ежедневието и класните дейности на учениците са само част от мерките, предприети от директора на местното ОУ "Васил Левски“ – Венелина Андреева, стана ясно по време на посещението на заместник областния управител в учебното заведение в квартал "Горно Езерово". Андреева прилага новаторски методи в работата си с деца от малцинствени групи, които са сред най-рисковите за отпадане от образователната система. Директорът осъществява на практика редица мероприятия за интегрирането на децата в училищна среда, стана ясно още след срещата. Към настоящия момент в област Бургас на терен работят 59 екипа, включващи представители на различни институции – учители, директори, социални работници, полицаи, общински служители, представители на местните комисии за борба с противообществните прояви на малолетни и непълнолетни лица, медиатори, представители на гражданското общество. В рамките на 13 дни (периода 17-30 септември) в 13 общини екипите посещават 1506 адреса на семейства, чиито деца не посещават училище. Децата са на възраст от 5 до 16 години. Предстои до броени дни да стане ясно колко от тези 1506 деца са върнати в класните стаи след проведените срещи. Сред основните причини за отпадане, които споделят специалистите се открояват социално – икономическите (бедност и безработица), пътувания в чужбина с цел работа на цялото семейство, започване на работа в юношеска възраст за подпомагане на семейството, липса на транспорт, ранните бракове. "Кампанията дава резултати, в това сме убедени всички, ангажирани за връщането на учениците в класните стаи. Със сигурност не е лесно, има адреси, на които екипите се връщат по няколко пъти, има спорове, изисква се голямо търпение, работа извън работно време, но има смисъл. Благодаря на всички, които са на терен въпреки не малкото трудности. " – каза Севдалина Турманова. Инициативата е част от работата на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Същият е създаден с Решение на Министерски съвет през 2017 година. |