"Почивката" от Facebook става все по-популярна | ||||||
| ||||||
Общо 54% са ограничили настройките за достъп до профилите им, а 26% дори са изтрили мобилното приложение на Facebook от телефона си. Проучването е направено в края на май и началото на юни т.г. Неговата цел е да провери настроенията на потребителите след поредицата от скандали около компанията и личните данни. Намаляването на интереса на потребителите към Facebook обаче не е свързано чак толкова със скандалите. Социалната мрежа затвърждава и ускорява тенденцията, че не може да задържи интереса на по-младите потребители. Средно 44% от потребителите на възраст между 18 г. и 29 г. са изтрили мобилното приложение, което е над двойно и тройно повече спрямо следващите възрастови групи. Към неспособността на Facebook да задържи интереса се прибавят и скандалите. Те може да нямат основна роля, но са капката, която прелива чашата и мотивира потребителите да се откажат от социалната мрежа или най-малкото да ограничат значително нейната употреба. Facebook се опитва да контрира тази тенденция с активно участие в дебатите за защита на личните данни и борбата срещу фалшивите новини. В повечето случаи обаче това води до още публични критики към компанията, както се случи по-рано тази седмица по време на изслушването на оперативния ѝ директор Шерил Сандбърг в американския Конгрес. Освен това Facebook разчита и на нови функции и услуги. Компанията работи по услуга за онлайн запознанства, която ще е хем част от Facebook, хем отделна от личния профил. Освен това залага повече и на онлайн видеото и се стреми да бъде по-голям конкурент на YouTube. За сега обаче тези функции и услуги се реализират твърде бавно, за да могат да имат някаква роля в задържането на интереса на потребителите. |