Високата финансова култура – ключ за навременните плащания | ||||||
| ||||||
Съществуват много различни мнения за това в коя възраст при подрастващите е най-удачно да бъде въведено финансовото обучение в България. В западните държави тези науки са застъпени по различен начин в различните периоди от съзряването. В началните класове например, се прилагат методи, чрез които по забавен начин децата се научават да управляват джобните си пари. Анализаторите са на мнение, че у нас е добре подобен тип образование да се въведе от 9-10 клас. Всички са единодушни, че процесът е дълъг и изисква много добра подготовка на обучаващите кадри, особено ако финансовото образование стане задължително. Само по този начин потребителите ще могат да управляват успешно личните си финанси ще знаят как правилно да ползват множеството финансови продукти на пазара. Преди този процес да бъде задвижен обаче, продължава да съществува пропаст между познанията на обществото и масовото потребление на финансови и лизингови продукти. Ето защо, фирма ЕОС Матрикс, специализирана в събиране на вземания, изпълнява и консултантска функция, като информира потребителите, изпаднали в парично затруднение, как да излязат от тежката ситуация, в която се намират, без тя да се повтаря и в бъдеще. Тази задача се оказва доста трудна за колекторските компании, тъй като все още браншът в България не се е освободил от противоречивия си имидж, вследствие на слуховете за некоректни практики в миналото. Ето защо, една от целите на ЕОС Матрикс като съосновател на Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБГ), е да наложи етични стандарти в областта на управлението на вземания. ЕОС Матрикс е част от международната финансова група EOS Group, която оперира в повече от 25 държави в Европа и Северна Америка, с над 60 дъщерни компании, където прилага своя 43-годишен опит в събирането и над 30-годишен опит в изкупуването на вземания. В България компанията има над 350 висококвалифицирани служители, които прилагат международното ноу-хау и световно признатите добри практики за управление на вземания, съобразени с местните културни особености и навици за плащане. |