© | В Световния ден на туризма бургаските общински съветници подкрепиха единодушно предложението на кмета Димитър Николов морският град да се включи активно в Организацията за управление на район "Южно Черноморие". Това стана след гласуване в залата на местния парламент.
"Тази докладна записка е знакова за града ни. България трябва да бъде разделена на 9 туристически района според Закона за туризъм. Бургас попада в район "Южно Черноморие" и аз много се радвам, че ние с кмета Димитър Николов успяхме да бъдем водещи при създаването на Организацията за управление на нашия туристически район. Много е важно Бургас да бъде разпознавам като туристически център, а не само като административен. Благодаря за подкрепата!", каза Живко Табаков, общински съветник от ДБГ (РБ) и председател на Постоянната комисия по туризъм към местния парламент. Той пое инициативата за реализация на концепцията на територията на област Бургас още преди няколко месеца.В днешния емблематичен за туризма ден Табаков отправи и поздрав към хилядите хора, заети в туристическия сектор. Той им благодари затова, че полагат огромни усилия България да бъде конкурентна туристическа дестинация.
В началото на миналата седмица 12 представители на общини от област Бургас, както и голяма част от представителите на туристическите сдружения, вписани в Националния туристически регистър, със седалище на територията на област Бургас, подписаха декларация за участие в Организацията на управление на туристически район "Южно Черноморие".
Тогава те споделиха, че проектът е изключително амбициозен и в основата му стои мощна обединителна сила. Представител на едно от най-младите НПО-та пък заяви, че световната практика показвала как тези организации успяват да продават много по-успешно туристическия продукт.
Организацията за управление на туристическия район ще запълни съществуващите липси в маркетинга и управлението на дестинациите между общините и Министерството на туризма. Освен това ще обедини ресурсите на отделните общини - те ще се рекламират като едно цяло, но всяко място от областта ще предлага своите туристически продукти.
Смисълът е да бъдат достигани по-ефективно потенциалните пазари, особено далечните - чрез представяне на достатъчно големи по обхват райони, които са разпознаваеми на картата и са познати не само на българите, но и на чужденците. |