Внимавайте при покупките от онлайн магазини на комплекти ученически принадлежности | ||||||
| ||||||
"При пазаруването от онлайн магазин е най-лесно да бъде отвлечено вниманието на родителя с каталога от всички стоки, които трябва да закупи. Той може да реши да избере всичко необходимо при подготвянето на детето за първия учебен ден, става една значителна сума, в която често не обръща внимание какво точно е сборувано. Именно тук, незабележимо, се прокрадва нелоялната практика. Тя се изразява в това, че съгласно анонса ще ви бъде по-евтино да направите този комплект, но всъщност може да се окаже, че има доста по-изгодни оферти при закупуване на всеки от артикулите от различни места", обясни Маргаритов. За подобни нелоялни практики при първоначално нарушение по закон санкциите могат да стигнат до 30 000 лв., а при повторно - до 50 000 лв. Ръководителят на институцията потвърди, че в момента инспекторите активно проверяват верността на анонсите за изключително изгодни оферти или за преимуществени качества на богатата палитра от стоки за ученика, включително раници и облекла. "Има анонси, че раницата е ортопедична, анатомична, че тя подкрепя детето и независимо от това, че може да е малко по-тежка, няма да се стигне до увреждания и гръбначни изкривявания. Това са послания, които трябва да бъдат безспорно доказани - с документи от различни служби и лаборатории, които удостоверяват, че тези продукти действително имат такъв ефект върху здравето, особено, когато говорим за деца", даде пример председателят на КЗП. Маргаритов коментира и резултатите от проверките на комисията през лятото. "Анализът показва, че най-общо нарушенията намаляват. Независимо от това, че сезонът е силен, че има повече туристи и съответно повече рискове за различен тип нарушения, статистиката сочи, че търговците осъзнават колко важно е да не мамят своите клиенти, защото те повече няма да се върнат при тях", каза той и допълни, че е имало и случаи на повтарящи се от минали години нарушения, като липса на цени и грамажи в менютата на заведения или на ценоразпис с услугите в хотелски комплекси. "Струва ми се, че в края на сезона някои търговци като че ли малко развалиха собствената си дисциплина и снижиха качеството на услугата, която предлагат. Това за мен беше най-тревожният факт, защото при положение, че са положени толкова усилия и те дават своя ефект, ми се струва доста лекомислено сами да си проваляме шанса за още по-добро развитие. Но прави впечатление, че хората все по-чувствително реагират на това, склонни са да търсят и вас, медиите. И тогава, когато се работи в този синхрон, много бързо се предприемат необходимите действия и всичко отново се връща към обичайното си, нормално състояние. Без нарушения не може, но ще продължим да работим така, че да бъде спокойно, хората да се отдават на почивката си, без непрекъснато да са притеснени от това, че нещо неприятно може да им се случи. Мисля, че тази година успяхме да го направим", добави Маргаритов. "Нашият туристически продукт е със своите специфики, той се различава от този в съседни държави, различава се съществено и от туристическия продукт в по-далечни дестинации. За това, което се предлага, мисля, че качеството на продукта е на едно средно добро към много добро равнище. При извършените над 6 000 проверки през активния летен сезон в туристически и търговски обекти по Черноморието в около 7-8% от случаите се констатират нарушения. От изминалата година резултатите сочат, че при същия обем проверки нарушения се срещат в десет или малко повече от десет процента от случаите. Има не радикално подобрение, но един знак, който показва, че качеството на услугата е нормално с тенденция да става още по-добро", заключи Маргаритов. |