Започва дългоочакваният ремонт на подлез СОМАТ | ||||||
| ||||||
Строителните дейности стартират тази седмица. За изпълнението им са осигурени 2 милиона лева, които идват от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии към Министерски съвет. Община Бургас успя да се пребори за необходимото финансиране след години настояване, аргументирано искане и представяне на точна диагноза на проблема. "Ще се постараем още при първите дъждове тази есен да се усети ползата от проекта. В района са базирани десетки фирми, а целта е техните служители и техника да стигат нормално до работните си места", каза кметът Димитър Николов. В следващите дни започва изграждане на гравитачен канал под ЖП линията. Той ще води към съществуващия земен отводнителен канал, по който водата стига до езерото Вая. Съвместно с Националната компания "Железопътна инфраструктура" ще се направи сондаж под ЖП линията. Така водата от близкото лозовско дере ще се насочи през покрит канал отново към езерото Вая и няма да залива пътя. Нормалното отводняване на дерето няма да позволи неговото препълване и преливане както към подлеза, така и към квартала. Паралелно с всичко това ще се изгради и ново отводняване на самото шосе, което минава под ЖП линията. То ще отвежда нормално дъждовните води, тъй като вече няма да събира потоците от цялата околност. Община Бургас е насочила много ресурс и желание към едновременното изпълнение на този и още няколко големи проекта, логистично свързани помежду си. Останалите са Пътен възел Запад /готов на 60 %/, реконструкция на ул. "Крайезерна" /готов проект, очакващ финансиране/ и цялостен ремонт на ул. "Одрин" /тече проектиране/.
|