© Burgas24.bg | Май и юни са били трудни за туристическия бранш, но вече се наблюдавало раздвижване. Голяма част от хотелите на първа линия вече са пълни. Хотелиерите се надяват през юли и август това раздвижване да продължи, посочи в Бургас министърът на туризма Николина Ангелкова. Сезон 2015 е един от най-променливите и е сезон на запиванията в последна минута, информирали министъра от бранша.
От Министерството на туризма отчитат спад от около 20 % на руските туристи, който е прогнозиран през януари 2015. Това оказва влияние на цялостното протичане на сезона, предаде репортер на Burgas24.bg.
По време на срещата с бранша е обсъдена необходимостта да се увеличат чартърните полети до летищата, както и да има фокусирана и целенасочена реклама. В Националната програма за реклама за 2016 г. се предлага да се започне да се представа страната ни още от декември тази година пред водещи международни туроператори за следващия сезон. Основен фокус в рекламната стратегия ще бъде България. "Рекламата за вътрешния пазар не беше добре реализирана. Голяма част от България не е добре позната на нас самите", посочи Ангелкова. Тя добави, че рекламата ще бъде насочена към страни, които проявяват интерес към България като Азербайджан и Казахстан. Засилен фокус има към далечните държави като Китай, Индия и Япония. "Най-големият ни целеви пазар са всички съседи и страни в Европа", посочи Ангелкова. |