© Impact Press Group | | Двигателят на кораб "Петър Берон" може да бъде продаден на цена по-висока от сумата, която турското режище плати за придобиването му от България. Това коментира пред Maritime.bg турският капитан Салим Сан от Измир, който изпрати снимки на кораба на режището край Али ага."Главният двигател на кораба - Doxford, е уникален, вероятно е един от последните останали. Напълно е възможно да бъде продаден за повече пари от дадените от рециклиращата компания за целия кораб", подчерта турският спец. Той дори коментира, че корабът е морски исторически паметник.
"В моята страна ценим морската история, такъв съд никога няма да бъде оставен за нарязване. Ако беше в Турция, със сигурност щеше да бъде превърнат в музей. Ние ценим нашата история", каза още капитанът.
"Петър Берон" бе продаден на търг за 1 239 999 долара през миналата година. Също през 2014 година бе продадена за нарязване и българската подводница "Надежда".
Единствените останали символи на службата на "Петър Берон" у нас са останали неговата резервна котва, една спасителна лодка, компас и последният флаг на кораба.
"Петър Берон" е дълъг 139,26 метра, широчината му е 18,02 метра, а максималното газене - 8,26 метра. Разстоянието между кила и топа на фок-мачтата е 39,30 метра. Максималната скорост, която развива под български флаг е 13,5 възла, а екипажът му (като товарен кораб) е от 36 души. Главният двигател е двутактов петцилиндров дизел Doxford, построен в Sunderland с мощност 6250 к.с. при 112 оборота в минута. Съдът е построен от Joseph L. Thompson & Co, Sunderland, Англия. На вода е спуснат на 4 септември 1948 г. Първото му име е BRANDANGER. Бил е собственост на базираната в Норвегия Westfal-Larsen & Co. AS. |