© | | Утре от 11:00 часа в Морската градина в Бургас, входа при Пантеона, ще се проведе Празник на празните опаковки. Празникът е кулминация на кампанията "Голямото събиране", която се проведе в над 30 бургаски училища. В хода на кампанията училищата се състезаваха кое ще събере най-много празни кутии от сок и мляко и ще спечели невероятната награда - спортна площадка, предоставена от Община Бургас и втора награда - мултимедиен проектор, предоставен от ЕКОПАК България.Програмата на празника включва: • изграждане от празни кутии от сок и мляко на макет на една от сградите, символ на Стария континент - Айфеловата кула; • викторина с въпроси, свързани с опазването на околната среда и оползотворяването на отпадъци; • спортни състезания; • работилница за изработване на красиви и полезни неща от отпадъци от опаковки;
"Голямото събиране" е част от втория етап на единствения по рода си в България проект за сепариране и рециклиране на картонени опаковки за течности, провеждан в града от ЕКОПАК България съвместно с общини Бургас, Пловдив и София и подкрепен от най-големия в света производител на този тип опаковки - Тетра Пак. Целта му е да се намали обемът на сметищата, като на тях се депонират по-малко отпадъци и да се повиши количеството разделно събирани и рециклирани картонени опаковки за течности, с всички положителни резултати от този процес - по-ефективна икономика, по-чисти, по-зелени и по-красиви градове.
Материалите, от които са направени кутиите - картон, пластмаса и алуминий, подлежат 100% на рециклиране. Популяризирането на този факт е в основата на новите информационно-образователни инициативи в рамките на проекта. Те са насочени преди всичко към основните потребители на продукти, опаковани с такива опаковки - децата и техните семейства.
Част от проекта са и инициативите "Промени това място", която поощрява събирането на опаковки от течности сред домакинствата - при събирането на определеното количество на обособено място в Морската градина, ЕКОПАК ще предостави кошчета за разделно събиране за градината и "Изхвърли опаковката в синия контейнер", която е насочена към клиентите на търговска верига. |