По думите му масова практика в лабораториите у нас е да се правят т.нар. скрининг изследвания с тестове, които се използват най-вече при публични акции, когато се преглеждат много хора. Те са по-евтини, струват 2 лева, но се представят на клиентите за ефективни и им се продават за около 20 лева, съобщава "Телеграф".
Нерядко този тип изследвания обаче дават грешки, защото не са достатъчно прецизни. Масово лабораториите у нас не уведомявали клиентите си, че ги изследват със скрининг тестове, а ги заблуждавали, че им правят далеч по-точните лабораторно-диагностични тестове.
Хасърджиев е категоричен, че е крайно време у нас да се въведат стандарти за лабораторна диагностика. Специалистите настояват и да се създаде регистър на болните, както и да има специални обучения за джипитата, които често неглижират състоянието на пациентите и не откриват навреме диагнозата.