Експертизи показаха: Трагедията на АМ "Тракия" е можело да бъде предотвратена | ||||||
| ||||||
Изводите от поставените задачи на петорната авто-техническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се. "Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за ПТП-то е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана надясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното. Удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на ПТП-то. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати ПТП ще реши съда", каза проф. Карапетков. По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началният момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга, автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка, то преобръщането е нямало да се случи. "Точна така е. Ние сме изследвали по задача на разследването, че ако нямаше завиване на волана не би възникнало ПТП. Съдът трябва да прецени дали в този момент водачът може да има способности и опит да направи в дадения случай. Нашата задача е да изясним какво е станало и какво би станало, ако няма завиване на волана. Ние сме категорични, че ако нямаше завиване на волан автобусът би спрял нормално, леко отклонен наляво, но върху платното за движение и не би възникнало ПТП", каза проф. Карапетков. "Гръмналата" и разрязана гума на автобуса са се случили по време на инцидента и преобръщането на автобуса, а не преди това, заявиха вещите лица. Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи. Източник: Радио "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 125 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/21 ] следващата страница |