Георги Петков: Създаването на Морски съвет е една добра инициатива на общината | ||||||
| ||||||
"Трябва да се координират главните проекти за развитие в пристанище Бургас. Трябва някой да бъде обединител на различните интереси. Това би могло да стане под патронажа на общината и под патронажа на този съвет за морска политика на община Бургас. Планира се, може би, в момента създаването на логистичен клъстер, който да обедини четирите или петте логистични зони в Бургас. Те трябва да бъдат по-добре структурирани и специализирани. Бургас трябва да се превърне в модерно, европейско пристанище", каза още Петков. Зоната за обществен достъп е само т.нар. проект "Супер Бургас" т.е. за интермодален терминал за пътници и интегрирането на трите терминала в едно т.е. автотерминал ж.п. терминал и морски терминал в едно. На конференцията ще се разгледат различните варианти за изграждане и развитие на различни терминали. "Конференцията ще даде отговорът на този въпрос къде и кой ще направи контейнерен терминал. Бургаското пристанище има 4 главни тенденции. Първо-круизно и фериботно пристанище т.е. да се продължи развитието на проекта за "Супер Бургас", който е един много добър, прекрасен и много навременен проект за бургаския морски бизнес. Второ- да се изясни и определи как ще се развиват контейнерните превози през пристанище Бургас т.е. да се определи кой и къде ще прави контейнер терминал в Бургас.Третото направление е свързано със специализираните терминали за петрол и за химически продукти. Преди няколко дни Европейската комисия излезе с едно задължително разпореждане всяко европейско пристанище в това число и Бургас да има терминал за втечнен природен газ. Това значи, че в Бургас такъв терминал трябва да се планира и трябва да се реализира. Къде и с кого- това ще реши бургаския морски бизнес. Рано или късно ще бъде решен проблемът с Бургас- Александропулис. Този нов петролопровод изисква изгражданието на ново танково стопанство. Например това да бъде на пристанище Росенец. Друг възможен вариант това е изграждането на терминал за химически товари за западното черноморско крайбрежие. Няма такъв специализиран терминал, а Бургас е пристанището на химическите продукти на България. Ние участниците в конференцията ще дадем препоръки и ще покажем възможностите и даденостите на пристанище Бургас и ще покажем това как е направено в другите черноморски пристанища", каза още Петков. Очакванията от конференцията на участниците са да се покаже яснота и да започнат серизони разговори на ниво морски бизнес, на ниво местна и регионална администрация и на ниво министерство, както и да се види какви са възможностите за изграждане на терминали на пристанище Бургас. Такива терминали трябва да има и за контейнери, и за фериботи, и за круизи и петрол и втечнен газ", добави още директорът. Източник: Радио "Фокус" |