Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
По заведенията най-често лъжат с грамаж и цени
Автор: Екип Burgas24.bg 11:18 / 30.06.2011Коментари ()923
© Burgas24.bg
За 10 дни Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) и Комисията за защита на потребителите (КЗП) са извършили 105 проверки по време на съвместна акция. Този път на прицел не били хотелите, а заведенията за хранене и развлечения, павилионите и преместваемите обекти от сезонен характер (щандове за продажба на сладолед, царевица, захарен памук и др.). За 105-те инспекции проверяващите съставили общо 20 акта.

"Може да се каже, че броят на актовете е на задоволително ниско ниво. Без да се ангажираме с конкретна статистика, в минали години нарушенията като че ли бяха повече. Собствениците се опитват да се движат според законовите разпоредби, но така или иначе такива, които се опитват да минат между капките, винаги има", коментира Илиян Станоев, директор на КЗП - Варна.

Все пак той допълни, че в момента текат още 16 производства и не е установено дали при тях със сигурност има нарушение, или не. За тези, при които се установи нередност, своевременно ще бъдат съставени актове, категоричен беше Станоев.

Най-честите нарушения се оказали същите, които бяха обявени при предишни проверки на КЗП. Отново собствениците не се съобразявали основно с 3 законови разпоредби. На първо място, в много от инспектираните обекти липсвали обявени цени и/или грамажи в менюто. Второто най-често нарушение пък отново било свързано с липса на категорийна символика, сложена на видно място в обекта. Засечени били и 2 обекта, които изобщо не били категоризирани. Ако до другата седмица собствениците им не представят удостоверение, че започва процедура по изготвяне на категоризация, ще последва тяхното запечатване.

"Дори и да бъде представено такова удостоверение обаче, санкция при всички случаи ще има. Става въпрос за глоба в размер от 1000 до 5000 лв. Ако се стигне до запечатване на обекта, той ще може да отвори отново, веднага щом представи готов документ за изготвена категоризация", обясни Станоев.

Третият вид най-разпространено нарушение пък е свързано с липса или с неподдържане на регистър за потребителски рекламации.

"Нашата цел не е безразборно да глобяваме собствениците. Ето защо започнахме да обявяваме всеки път по медиите кога предстоят проверки. Така даваме възможност на всички да вкарат в ред притежаваните от тях обекти. При установени нарушения обаче сме безкомпромисни", заключи Станоев.

Източник: в. "Черно море"



Още новини от Новини от Бургас:

https://www.burgas24.bg/novini/burgas/Po-zavedeniyata-nai-chesto-luzhat-s-gramazh-i-ceni-266638
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.