От началото на лятото: Над 240 сигнала за нередности в БАБХ | ||||||
| ||||||
Най-честите проблеми са за храни с изтекъл срок на годност, некоректно предоставена информация за потребителите и неспазване на хигиената. "Храните, които изискват специални условия за съхранение са най-вече мляко, млечни продукти, риба и рибни продукти. Аз бих посъветвала потребителите да си купуват храни от регламентирани места и изключително изчерпателно да четат етикета от производителя“, казва д-р Ивелина Стоянова, главен инспектор в дирекция "Контрол на храните и граничен контрол“ пред bTV. От БАБХ припомнят, че е важно също да проверим и опаковката на продукта. Тя трябва да е с ненарушена цялост и върху нея на видно място, с четлив шрифт, трябва да е посочен производителят или вносителят на продукта. Ако такава информация липсва, това означава, че продукта е с неизвестен произход. А при продажба на непакетирани храни, на мястото на предлагането им трябва да бъдат обявени наименованието на продукта и името на производителя. В случай, че потребителят се усъмни в качеството на храната или установи някаква нередност, трябва да запази касовата бележка и оригиналната опаковка на продукта. С тях той може да подаде сигнал до БАБХ на телефон 0700 122 99, или на уебсайта им онлайн. |