Седмокласниците с по-високи резултати по математика, запазват нивото по български език и литература | ||||||
| ||||||
Тази година 100 точки и на двата изпита имат 18 ученици, а миналата са били само двама. Намалява и броят на децата с нула точки (от 43 на 26 ) и на двата изпита. Затвърждава се тенденцията за намаляване на разликата между резултатите по математика и български език и литература, която се наблюдава и в края на 4. клас. "Сред причините за по-добрата успеваемост на седмокласниците математика проф. Цоков отчете увеличеното време за работа върху първата част от изпита, с което са създадени условия за повече спокойствие и съсредоточеност. Промяната на две от задачите от такива с кратък свободен отговор в задачи с избираем отговор намалява възможността за изчислителни грешки и фокусира оценяването върху измерване на умения. Тази година е и първата, през която за ученици ще могат да положат изпита на втора дата, ако са били в болничен престой, карантина или са преживели трагедия в семейството. Предстои датите да бъдат определени съобразно подадените заявления", допълни той. Статистиката по региони показва, че няма такъв, който да е намалил средния си резултат в сравнение с предходната година, отчете министър Цоков. Сериозен напредък в резултатите по математика на региони като Търговище, Ямбол, Шумен, Плевен, Разград, Велико Търново. При част от тях е отбелязан сериозен напредък и в резултатите по математика и след 4. клас (напр. Търговище, Велико Търново, Шумен). "Отчитаме успешна учебна година от гледна точка на резултатите, които постигат учителите и учениците, заключи министър Галин Цоков. Той припомни, че в сравнение с миналата повишение има при четвъртокласниците и зрелостниците, а сега и при седмокласниците. По-високи са резултатите и на децата в училища с уязвими групи. Основната причина за тези по-добри резултати е свързана с целогодишната и целенасочена работа на регионалните управления на образованието и училищата да се търсят пътища и начини за мотивиране на учениците. Провеждат се пробни изпити, допълнителни часове по български език и математика, наблюдава се мотивирана работа на учителите по отношение на работата на децата. Когато в образователната система има спокойствие резултатите не закъсняват", допълни той. Министърът поздрави учениците за техните по-добри резултати, благодари на родителите за усилията и грижите, които полагат за образованието на техните деца, на учителите, директорите и експертите от МОН, които работиха, за да протекат изпитите безпроблемно. "Всичко това показва, че нашата образователната система има голям потенциал и ако има последователност в политиките в българското образование ще имаме още по-добри резултати", каза още проф. Галин Цоков |
Още по темата: | общо новини по темата: 24 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница |