Тази "хитрина" цели да премахне кондензата в горивото, но постига друг ефект | ||||||
| ||||||
Целта на операцията е проста и разбираема: чрез алкохола във водката да се премахне кондензиралата в резервоара влага. В преходни сезони като сегашния, и при чести резки промени в температурата, количеството на кондензата нараства - някои говорят за до 30 милилитра на ден - а попадането на вода в двигателя, естествено, не е никак желано, пише AutoMedia.bg. Да не говорим, че нерядко и некачественото гориво съдържа немалко вода. Дотук звучи логично, но има ли връзка с реалността? Правилният отговор е: отчасти. Стените на резервоара наистина кондензират влага, макар и в далеч по-малки количества от описаните горе. Тази влага наистина може да се премахне с чист етилов спирт - в съвсем умерено количество. Но става дума за концентриран спирт. Докато водката е воден разтвор на въпросния спирт и сама съдържа средно 60% вода. Наливането й в резервоара може да доведе до корозия на най-различни елементи от горивната система, и до нарушаване на работата на самия двигател. За справяне с влагата може да се използва чист етилов или изопропилов спирт, както и някои специални добавки, разработени тъкмо с такава цел. Но истината е, че по нашите географски ширини проблемът с кондензата в резервоара е силно преувеличен и най-доброто, което можете да направите, е просто да не предприемате нищо. |