© | Трябва да се работи в 17 сектора, за да се стигне до някакъв краен резултат, който да е положителен, за да се противодейства на войната по пътищата у нас. Това заяви в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус" адвокат Елица Буенова, която е специалист по тежки ПТП-та.
"Едно от най-важните неща е оправяне на пътната инфраструктура. Нямам предвид преасфалтиране на пътищата, защото това е много трудно. Имам предвид оправяне на пътните знаци и маркировката. Елементарни неща, един пътен знак с неговата стойка е 100 лв. Всички знаем колко некачествени пътни знаци и колко некачествена маркировка има. Ще ви дам пример с едно ПТП, при което има конкретно изискване на какво разстояние преди острия завой трябва да бъде поставен предупредителния знак. Това разстояние не е спазено и вещото лице казва, че причина за ПТП е фактът, че подсъдимият не е бил предупреден своевременно за опасността. И в момента, в който е видял пътния знак, до момента, в който е навлязъл в завоя, не е имал време да намали достатъчно скоростта. И това нещо струва два човешки живота. Елементарен пример", обърна внимание адвокат Буенова.
По думите й другият пример е неправилната маркировка при изпреварване: "Има на много места подвеждаща маркировка, не че хората неправилно изпреварват, но много неопитни шофьори се доверяват на маркировката. Масово по пътищата на страната ни маркировка, която разрешава изпреварване на места, нямаме никаква видимост. Има смешни пътни знаци, противоречиви помежду си, във Фейсбук е пълно с такива снимки. Миналата седмица пътувах и видях ремонтиран участък, върху прекъсната линия сложена непрекъсната линия, обаче не можеш да разбереш прекъсната ли е, или не е прекъсната. Какво всъщност е това, което те искат да покажат. Защото едната е избеляла, другата много лошо поставена и не става ясно коя от двете трябва да следва", обясни Елица Буенова.
Тя добави, че претоварените камиони трябва да бъдат санкционирани: "Защото те съсипват пътната инфраструктура. Не стига, че толкова са ни некачествени пътищата, но и на всичкото отгоре имаме и тези камиони. Трябва да имаме въведено обучение за справяне в екстремни ситуации. Голяма част от причините за пътнотранспортните произшествия е това, че невинният водач и този, който е причинил ПТП не знаят как да реагират в създалата се ситуация. Имаме ситуация на пътя, много от тях се панират и не знаят как да реагират адекватно. Не знаят как да овладеят автомобила, не знаят как да предотвратят удара. И много често невинният е можел да предотврати по някакъв начин ситуацията", коментира още специалистът по тежки ПТП-та |