Инвестиция от 5 млн. лв. в Бургас | ||||||
| ||||||
Рехабилитацията на железопътната инфраструктура включва подмяна на долната и горната конструкция на железния път, смяна на прилежащите стрелки и изграждане на нова "S“ връзка между коловоз "Връзка Изток-Запад“ и първи коловоз на гара Бургас. С осъществяването на проекта товарните влакове за гара Бургас Запад и Пристанище Бургас могат да преминават директно от гара Владимир Павлов, без да е необходимо допълнително маневрено движение, което значително ще улесни маневрената дейност в гара Бургас и ще допринесе за развитието на устойчива европейска мрежа за товарен транспорт. "Изпълнението на този проект е част от ангажимента ни за рехабилитация и изграждане на железопътни връзки с морски и вътрешни водни пристанища, както и с летища, като целта е постигане на повишена интермодалност. Максималното използване на националната ни железопътна инфраструктура води до устойчивост и ефективност на цялата транспортна система“ – заяви генералният директор на НКЖИ инж. Мария Генова на церемонията по рязане на лента и пожела скоро да се поздравим и с изградена железопътна връзка с летището. Обект "Рехабилитация на железопътен коловоз от стрелка № 103 (Пристанище Бургас) до стрелка № 20 (гара Владимир Павлов)“ е част от проект "От изток към Запад – 2. Достъп до коридор ОИС от централното пристанище на Бургас: Рехабилитация на железопътните връзки към Транс-европейската транспортна мрежа", и се финансира от Кохезионен фонд на ЕС и ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Стойността на договора за строителство е 4 978 974,00 лв. без ДДС, а негов Изпълнител - ВДХ АД. |