© Burgas24.bg | | Съгласно Търговския закон и Закона за туризма няма как при обстоятелства, независещи от участниците в туристическия процес, хотелиери и туроператори, да бъдат платени компенсации на туристите.Това обясни Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците в курорта Слънчев бряг. Когато вината е на трети лица, хотелиерите и туроператорите не носят отговорност. Летовниците обаче имат право да прекратят предсрочно престоя си, без да дължат неустойки.
Проблеми с тока в Слънчев бряг вече няма и хотелите работят нормално. Още в събота към 14,30 ч беше възстановено редовното електроснабдяване. До час поетапно беше включено електричеството в целия комплекс и повече не е спирало, каза Иванова.
Загубите за хотелиерите обаче трудно могат да се изчислят. "Имаше изхвърлени хранителни продукти поради неправилно съхранение и липса на хладилни камери. Има неплатени сметки на туристи, които си тръгнаха, без да се издължат, тъй като нямаше как да им разпечатаме сметки, защото компютрите не работеха", отбеляза Иванова.
По-големите загуби ще претърпят хотелите от негативния отзвук от случилото се. Няма преместени туристи по Южното Черноморие. Единични са случаите на български туристи, които са съкратили почивката си и са се прибрали по родните места, каза още Иванова.
Ако има режим на тока заради авария и тя бъде отстранена до 48 часа, енергийните фирми не дължат обезщетения, гласи Законът за енергетиката.
НЕК предвижда 16 млн. лева инвестиции в мрежата край морето през т. г., съобщи в събота изп. директор Красимир Първанов.
Източник: в. "Труд" |