Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
България в дъното като предпочитана къмпинг дестинация в ЕС
Автор: Екип Burgas24.bg 14:29 / 11.07.2010Коментари ()635
© Burgas24.bg
В противоречие с европейската тенденция за развитие на къмпинг-туризма, България попада сред страните от ЕС, в които позициите му са много слаби. По данни на Евростат, едва 0.4% от нощувките в България през 2008 г. са били осъществени в къмпинги при 43% в Дания, където къмпингуването е най-популярно след 27-те членки на ЕС.

С по-лош от България резултат е само Кипър, където на къмпингите се падат 0.1% от нощувките.

По данни на Евростат нощувките "под открито небе" в ЕС през 2008 г. наброяват 350 млн. или 15% от общия им брой.

Според картината, която данните на Евростат очертават, почивката на палатка добива все по-голяма популярност в ЕС без това да е свързано с географското положение и климата на страната - домакин. Франция, Италия, Великобритания, Германия, Испания и Холандия предоставят над 80% от къмпинговата база в Евросъюза. Води Франция - с над 3.7 млн. легла, на второ място е Италия - с 1.4 млн. и Великобритания - 1.1 млн. (данните за Острова са от 2007 г.).

Дания, Люксембург, Франция и Швеция водят по дела на нощувките в къмпинги - над една трета от общия брой за съответната страна, сочи евростатистиката.

Според нейните данни капацитетът на къмпингите в България е едва 2 хил. легла, реализираните нощувки са 68 хил.

Като цяло, страните от Централна и Източна Европа попадат сред "слаборазвитите" с едноцифрен процент на нощувките. В Полша той е 1.2%, в Румъния - 1.4%, в Словакия - 2.8%, , в Унгария - 7.9, в Чехия - 6.2%. Евростат обаче разширява сравнението и с някои европейски държави извън съюза, от които се вижда, че в Хърватия, например, една трета от нощувките са били в къмпинги.

Източник: Horemag.bg



Още новини от Новини от Бургас:

https://www.burgas24.bg/novini/burgas/Bulgariya-v-dunoto-kato-predpochitana-kumping-destinaciya-v-ES-176617
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.