Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Центърът за административно обслужване в Бургас предоставя близо 130 услуги на гражданите
Автор: Екип Burgas24.bg 18:07 / 10.07.2010Коментари ()638
Гражданите се обръщат към центъра за административно обслужване в община Бургас с най-разнообразни искания. Предимно това са услуги или пък действия като издаване на различни видове индивидуални административни актове, разрешения и т.н., които са предвидени в различни нормативни актове, каза главният секретар на община Бургас Божидар Кънчев.

"Списъкът на предоставяните услуги е около 129. Могат да бъдат систематизирани в 15 основни модула. Това са административни услуги, които имат унифицирани наименования. Доминиращи в крайна сметка са исканията за предоставяне на услуги в сектора административно обслужване гражданска регистрация и актосъставяне. В този модул са предвидени 39 услуги, които могат да бъдат осигурявани на гражданите. Основният пакет от услуги от документи, които се издават, са на първо място, удостоверения за наследници, който е задължителен при уреждане на имуществени отношения, свързани със смъртта на определено лице. Прави впечатление, че много зачестиха исканията за признаване на чуждестранни актове, най-често това са актове, удостоверяващи събития, настъпили в чужбина и извън страната, като се има предвид, че над 1 млн. наши сънародници за по-продължителен или по-кратък период са напуснали страната, нормално е да се иска отразяване на такива събития, които са се случили извън България", каза той.

Това са основно искания за съставяне на актове за раждане и искания за предоставяне на чуждестранни решения, с които се прекратяват между български гражданин и гражданин на друга страна.

"Другата сфера, която заема значително място от всички подадени заявления и искания от граждани са искания, които касаят услуги, свързани с териториално - селищното устройство. Там имаме един богат набор от услуги. Желае се на първо място издаване на строителни разрешения, процедиране по приемане и одобряване на проекти по подробни устройствени планове, първично разрешаване и допускане на изработване на ПУП, издаване на визи за проектиране, издаване на различни удостоверения, относно наличие на реституционни претенции, издаване на удостоверения за степен на завършеност. Това от една страна касае желанието на гражданите да реализират някакво инвестиционно намерение, желание да застроят имот, или пък ако е от фирма - някакво производствено или търговско помещение", каза Божидар Кънчев. По думите му много е натоварен отделът, който е свързан с констатиране на незаконно строителство. Там постъпват сигнали за незаконно строителство, жалби на граждани от ремонти или преустройства на техни съседи, жалби за неспазване на отстояние между сгради или пък такива, свързани със строителство без разрешение. Като цяло през първото шестмесечие са намалели реституционните претенции, поради изтеклия период срок но все още има и искания основно искания по чл. 31 от Закона за общинската собственост за отмяна на отчуждаване на недвижими имоти, които са настъпили преди десетки години", посочи още главният секретар на общината.

Източник: агенция "Фокус"



Още новини от Новини от Бургас:

https://www.burgas24.bg/novini/burgas/Centurut-za-administrativno-obsluzhvane-v-Burgas-predostavya-blizo-130-uslugi-na-grazhdanite-176518
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.