Предупреждение към наивниците | ||||||
| ||||||
Магическо отслабване - бързо, без усилия и гарантирано? Идеята за феноменално намаляване на килограмите изглежда особено привлекателна след поредица от почивни дни с трапези в компанията на близки хора и в началото на Новата година, когато всички си обещаваме да отворим следваща страница в живота си, пише онлайн платформата "Ние, потребителите". Какво рискуваме, ако се доверим на оферти с подобни обещания? - да се сдобием с продукти със съмнително качество и ефикасност; - да не получим нищо Кое е издайното в посланията на тези оферти? - говорят за бързи и зашеметяващи резултати без диети и физически усилия; - акцент, че продуктът съдържа комбинация от естествени съставки Какви са характерните особености на страниците за продажба? - те са единични или съществуват специално за пласирането на този продукт интернет страници; - домейните им са странно съчетание от нищо; - неозначаващи букви и символи често окончават с разширение за страна от третия свят; - връзките към тях са незащитени; - имат часовник за отброяване на оставащите часове на валидност на офертата; - съдържат послания като: "Побързай! Количествата са ограничени!“; - публикват фалшиви мнения и оценки за продуктите от потребители; - включват секция "Блог“ с интервюта със специалисти в областта на диетологията, здравеопазването и пр. или популярни личности, статии или видеа от несъстояли се на практика медийни изяви в печатни и електронни медии; - споменават се имена на несъществуващи, но престижно звучащи организации; - подробно са описани съставките, начинът на действие на продуктите и постигане на обещаните резултати; - има много малко информация за търговеца; - поставен е бутон за бърза поръчка, който отвежда към телефон или приложение за комуникация Какви проверки да направите, за да избегнете нелоялни практики и измами? - кой е продавачът: име на фирмата, ЕИК и данни за контакт (физически адрес, действащ телефон, електронна поща с надежден адрес); - кой и къде е регистрирал домейна на сайта; - кой е производителят на продукта; - дали цитираните специалисти/популярни личности действително имат нещо общо с продуктите и рекламата им; - дали споменатите авторитетни организации съществуват; - дали имената и снимките на далите оценки потребители отговарят на една и съща националност Важно! За ваша безопасност не приемайте каквито и да било медикаменти без съгласуване със специалист, още по-малко закупени от електронни магазини и социалните мрежи, съветват експертите от "Ние, потребителите". Контролен орган за фалшивите отзиви, както и за представянето на несъстояли се медийни публикации или изяви с цел насърчаване на продажбите е Комисията за защита на потребителите! |