Майка пред спешен кабинет: Гледката беше страшна, беше като филм на ужасите | ||||||
| ||||||
По БНР жената обясни, че са отишли до голяма столична болница, след като педиатърът не си е вдигал телефона. "В двата часа, в които бяхме в болницата в опит да бъде прегледано детето, липсваше каквато и да е организация", казва майката. По думите й голяма част от децата дори са били препращани от охраната. "Почувствах се виновна затова, че детето ми е болно, каза Йорданова. Тя разказа за отчаянието, което е видяла в родителите в болницата. "Всички искат само пари, а не се дава никакво внимание. Страх ме е какво се случва. Всяка майка знае, че почти не остана болница, в която да не се плаща, дори за дете", коментира майката. В крайна сметка детето е прегледано в частно заведение "Гледката беше страшна. Постоянно прииждаха нови пациенти, във фойаето беше пълно с болни деца", добави бащата на детето Боян Трендафилов". "Имаше 3-4 бебета с температура и кашлица, които докторът ги подмина", посочи още бащата и разказа как хората са звънели по телефоните в опит да намерят помощ, но без успех. "Много малко са нормалните неща в системата на здравеопазването в България. Пациентите не знаят къде да търсят помощ. Хората трябва да се интересуват с кой лекар или медицински център работи личният лекар и да знаят къде да отидат в спешни ситуации през почивните дни", изказа мнението си пред БНР д-р Николай Христов, който практикува във Варна. Според него друг проблем е, че 90% от случаите в спешните кабинети са за неспешни случаи. "Има много проблеми в организацията на спешната помощ. Българинът е свикнал вечно някой да се грижи за него. Липсва пациентска култура", изказа мнението си той. |