Купуваме подаръците на изплащане и това си е – мъжете са по-активни | ||||||
| ||||||
По-висока е и средната стойност на покупката - 1075 лв., което е с 19% повишение спрямо миналата година, като от дружеството отбелязват, че това се дължи не само на покачването на цените на стоките, но и на доброто планиране и нагласата на клиентите да спестяват. Най-много от клиентите, закупили стока с финансиране в периода на Черния петък са на възраст 29-39 години, което е ръст на тази група от 40% спрямо предходната година. 42% от тях са пазарували онлайн. Тенденцията при възрастовата група 39-50 г. се запазва и те продължават да предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг" - 63 процента. Статистиката показва, че тази година има ръст на мъжете, направили покупки на Черния петък. Покупките в периода на намаленията се разпределят между 55% мъже и 45% жени, за разлика от миналата година, когато мъжете са 51 %, а жените 49%. Най-търсените стоки на Черния петък тази година са малките домакински уреди (27%), електроника (23%), компютри (22%), мобилни телефони (14%). През миналата година най-търсени са били компютрите, телевизорите и мобилните телефони. От дружеството отчитат и ръст от 70% за финансираната сума, спрямо предходната година и 50% ръст на заявките за финансиране на покупки в продажбите за трите дни при големите търговци на стоки. Въпреки прогнозите за покачване на онлайн пазаруването, се забелязва спад от 5% във финансираната сума на закупените стоки и 14% спад на заявките за финансиране на самия Черен петък спрямо предходната година. 43% от клиентите са кандидатствали онлайн, докато през 2021 г. те са били 62% . За трите дни на намаления онлайн заявките за стоково финансиране са 29% от общия брой за периода, като 70% от тях са направени на самия ден и 30% в следващите два дни. Отчита се и осезаем ръст в потребителското кредитиране - от 24% в седмицата на Черния петък, като финансираната сума по тях е с над 40% по-висока от данните от предходната година. Онлайн заявките за паричен кредит заемат все по-голям дял от общите - наблюдава се увеличение с над 30 на сто на годишна база, което е почти 8 пъти повече от ръста през миналата година. От дружеството отбелязват, че това се дължи и на факта, че предлагат на своите клиенти изцяло дигитален процес през приложението Булбанк Мобайл, в което те могат да кандидатстват и усвоят сумата до един час, само с няколко клика и минимално количество данни. Според статистиката им 60% от клиентите усвояват средствата си до три часа, което е в пъти по-бързо и удобно от кандидатстването във филиал. По време на коледните празници очакванията са пазаруването отново да отбележи ръст, но с по-нисък темп от предходната година, предвид сериозното купуване на подаръци на Черния петък, се посочва още в съобщението. Предвижданията са фокусът на най-желаните стоки отново да е в сферата на електрониката и домакинските електроуреди. |
Още по темата: | общо новини по темата: 258 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/43 ] следващата страница |