Игри, тестове, хороскопи и какво ли още може да "влезе" в телефона ви чрез SMS-и и сметката ви да нарасне | ||||||
| ||||||
Игри, тестове, новини, хороскопи и какво ли още може да "влезе" в телефона ви чрез SMS-и и сметката ви да нарасне, без да подозирате! Но как е възможно? 1. При подписването на договора с мобилния оператор или на по-късен етап сте се съгласили да получавате маркетингова информация за продукти и услуги на трети лица и той е предоставил личните ви данни за тези цели на други дружества 2. Обработването на личните ви данни е неправомерно: - администраторът, на който сте ги предоставили за определени цели, не е взел съгласието ви за възможността да ги предава на други получатели за техния собствен директен маркетинг, но го е направил - личните данни (в случая телефонен номер) са получени в минал период със съгласието на тогавашния им притежател именно за такива цели, но сега този номер се ползва от вас и вие се оказвате получател на информация, без да сте пожелали подобно нещо Какви са правата ви? - да поискате спиране изпращането на тези съобщения (оттегляне на съгласието), като това не трябва да води до прекратяване на договора ви за услугите, за които сте го сключили и сте предоставили данните си на мобилния оператор - да получите достъп, коригиране и заличаване на личните данни Важно! Дори да сте дали съгласието си за обработването на личните ви данни, това не осбобождава администратора от задължението му да го прави в съответствие със законодателството. Личните ви данни се предоставят на трети лица в нарушение, когато: - администраторът не ви е информирал за получателите или категориите получатели, на които могат да бъдат разкрити данните - администраторът не ви е уведомил за целите на предоставянето им на трети лица - трети лица използват вашите лични данни от предоставени им списъци с контакти, без да могат да докажат по безспорен начин, че са ги получили законосъобразно и могат да ги използват за рекламни цели - данните от списъци с контакти са неактуални и до вас са изпратени реклами, макар изрично да сте възразили срещу обработването на личните ви данни за целите на директния маркетинг Какво да направите? Можете да подадете жалба до Комисията за защита на личните данни Казуса разгледаха експертите от "Ние, потребителите". |