5 тунела, 6 моста и 1 подлез ще бъдат изградени в Стара планина | ||||||
| ||||||
Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,549 км, от които 7,96 км са ново строителство, а 2,59 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, посочват от пътната агенция. В заданието са включени и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км, а останалите 4 тунела ще са по-малки. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Договорът за проектиране и строителство ще бъде подписан с ДЗЗД "Консорциум "ПСВТ“, в което участват: "Пътни строежи – Велико Търново“ АД, "Хидрострой“ АД и "Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД. Стойността му е 358 020 000 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на поръчката е 240 дни /8 месеца/ за проектиране и 1280 дни /3,5 години/ за строителство. Жителите на Габрово обаче остават скептични, че реално ще стартира строителство на мащабното съоръжение. Повод за тяхното недоверие е, че тунел под Стара планина се обещава в продължение на десетилетия. |