Ученици от Английската гимназия посетиха Европейския парламент | ||||||
| ||||||
Партньорите от Финландия, Испания, Италия, Полша и България връчиха писмо на евродепутати от съответните държави, в което учениците представиха своите виждания за разрешаване на кризата с мигрантите в Европа. В продължение на три години учениците-участници в проекта, заедно със свои връстници от останалите партньорски държави и техните учители, разработваха модели за облика на съвременна Европа, съдържащи решения на редица актуални въпроси, които засягат бежанската криза, имиграцията и социалната интеграцията на граждани на страни извън ЕС, споделя г-жа Татяна Шурелова, координатор на проекта. В писмото до евродепутатите учениците отправят предложение как мигрантите да се включат в икономическия живот на държавите, как да се осигурява финансова, медицинска, образователна подкрепа, както и да се работи за устойчивото развитие на съответните страни в Европейския съюз. В сградата на Европейския парламент в Брюксел участниците от България присъстваха на среща-дискусия с финландския евродепутат – Сирпа Пиетикаинен. В разговора учениците споделиха визията си за проблемите на бежанската криза и мерките, които се прилагат във всяка от петте държави за справяне с тях. Сирпа Пиетикаинен радушно прие писмото на учениците и отправи своите пожелания за ползотворна работа. След посещение на Парламентариума - дом на историята на Европейското сътрудничество, където участниците се запознаха с начините и работата на Европейския Парламент, екипът на проект ,,FETE“ от АЕГ ,,Гео Милев“ се срещна с евродепутата Ева Майдел. По време на срещата учениците връчиха писмо с модел за имиграционната политика на ЕС. Ева Майдел остана впечатлена от желанието им да работят за доброто бъдеще на Европа. В писмото учениците бяха изложили идеи за справяне с потока от бежанци в България. Евродепутатът обеща да подкрепи смелите възгледи на учениците от Английска езикова гимназия "Гео Милев“, както и да съдейства за тяхното реализиране. В дискусията бяха засегнати също въпроси, свързани с предимствата на програма "Еразъм+“ и останалите проекти, в които гимназията участва – DYLEng (DOUBLE (Y)OUR LESSONS IN ENGLISH), ENGLISH LANGUAGE TEACHING ADVENTURES IN MINECRAFT и EcoPodcasts: Student podcasts on eco conscious and sustainable living, на който училището е главен координатор. Ева Майдел остана впечатлена от постиженията на учениците и приветства извънкласните дейности и възможностите чрез международно сътрудничество, които гимназията предоставя. |