Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Клиент възмутен от несправедливост, свързана с покупка на чисто нов автомобил
Автор: Цвети Тончева 16:46 / 22.03.2022Коментари ()918
©
Читател на Plovdiv24.bg е възмутен от несправедливост, свързана с покупка на чисто нов автомобил, който е претърпял щета. Ето какво ни пише той:

“Интересно ми е какъв е законовият ред за компенсиране на гаранционен автомобил. Проблемът е на мой познат, чийто автомобил беше ударен. Автомобилът е чисто нов, на 2 месеца, и закупен от магазин. След оценки на гаранционен сервиз вече трети месец се чакат части, за да започне ремонтът.

Автомобилът е затворен в сервиза, а като компенсация му е предложен друг, под наем, от магазина, естествено срещу заплащане. През това време тече гаранцията, върви лизингът, плащат се вноски и т.н. Редно ли е да плащаш за нещо, което реално не ползваш? Става въпрос за автомобил “Дачия Сандеро" от магазин "Омникар" в Пловдив. Като капак на всичко е объркан и цветът на автомобила в големия талон, който чака два месеца да бъде коригиран.

Сервизът е на фирма “Омникар", на бул. "Карловско шосе" 42. Приятелят ми е отчаян и не знае как да защити правата си, защото от сервиза му казали да се въоръжи с търпение."

Plovdiv24.bg се свърза със сервиза, откъдето ни казаха, че не могат да бъдат конкретни, тъй като не знаят кога ще получат въпросната част. Не зависи от тях, а от доставчиците, които са извън страната. Условията, от които са зависими, са много.

През това време наистина върви и лизингът, и гаранцията. Такива са условията по договора. Несправедливо е, но е така. И това е валидно за абсолютно всички марки автомобили у нас, които се продават в шоурумите.

Позволяваме си и един съвет относно бъдещи покупки на автомобили. Вижте какви са съветите на специалисти, когато става въпрос за гаранцията на нов автомобил.

Много хора се подвеждат по дългия срок на гаранцията и са радостни, когато видят дълга гаранция. Понякога това обаче не е много добре. Фабричните дефекти и тежките проблеми с новите автомобили се проявяват в първите 6 до 12 месеца. При внимателно проучване се вижда, че при много от марките, в гаранционен и извън гаранционен период цените на услугите, консумативите и резервните части са различни.

Което означава, че в гаранционния период собственикът на нов автомобил плаща до 5 пъти по-скъпо за задължителните сервизни обслужвания и подмяна на детайли невлизащи в гаранцията (накладки, дискове, съединител). И така, в продължение на 5 или 7 години предоставящият гаранцията на автомобила има гарантиран приход от гаранционен автомобил, който приход е неколкократно по-висок от този в извънгаранционен период.

Ако клиентът желае да се възползва от гаранцията, той трябва да поддържа автомобила в оторизирани сервизи, на определени цени.

Много собственици на нови гаранционни автомобили допускат основна грешка, като не се запознават с клаузите на гаранционните условия в подписания договор. Клаузите са точно и ясно разписани и е много важно те да бъдат прочетени.

Обикновено има клаузи, както свързани с това, което включва гаранцията, така и при какви условия тя бива нарушена и клиентът не може да има претенции. Изчитането на договора гарантира безпроблемно възползване от гаранцията. Спестените 10 минути от четене не си заслужават нервите при нарушаване на гаранцията.


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Klient-vuzmuten-ot-nespravedlivost-svurzana-s-pokupka-na-chisto-nov-avtomobil-1235712
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.