Експерти алармират: Необходим е изцяло нов закон за движение по пътищата | ||||||
| ||||||
"Нашата равносметка е, че нещата ще стават още по-лоши. Базирам се на изказване на служител от КАТ, когото преди празниците попитаха какво ще направят контролните органи, за да се справят с трафика. Той каза една голяма смешка: "Всички камери са налице и сме ги изкарали на пътя". Не знам как една камера може да регулира трафика", коментира Красимир Георгиев. По думите му, в случай на инцидент, при който бързо се получава задръстване, може чрез светещи табели шофьорите да се уведомят, че е станала катастрофа. "В Германия, например, те се включват достатъчно рано и предупреждават какъв е трафикът и колко километра е задръстването", добави Георгиев. Според Тодоров проблемът е в липсващата комуникация между АПИ, КАТ и местната власт. "Трябва да има достатъчно свободен ресурс, който да реагира на такива ситуации. Не всички екипи да са заети с това да стоят на някоя отсечка с ограничение на скоростта и цял ден да глобяват. По този начин няма как да стане, а е необходимо да се реагира на момента", смята той. Тодоров отчита, че у нас няма регламент какво да се прави в случай на катастрофа, реагирало се според ситуацията. Мнението на Георгиев е, че е необходимо дейностите на пътните органи да се разделят. "Според мен трябва "Общинска полиция" да се занимава с контрола и организацията на движението в големите градове. По републиканската пътна мрежа това да се прави от КАТ", завърши експертът. |