Павлин Косев: Хубавото на COVID-19 е, че се превърна в биологичен филтър за туризма | ||||||
| ||||||
Ето какво коментира той за най-трудния и предизвикателен туристически сезон във Варна: "Не само лятото, цялата година беше нестандартна и трудна за целия свят. За съжаление най-вероятно и следващата година ще бъде трудна. Трябва да бъдем адаптивни и бързо да се приспособяваме към новия бизнес модел, новото нормално, за да успеем да балансираме в новата ситуация. Най-трудното нещо за нас е, че не можем да планираме нищо. Това, че не можем да планираме заетостта си за следващ период, дори и средносрочен, ни кара да правим всичко ден за ден и това е адски трудно. Не можем да планираме какъв персонала, консумативи или техника ще са ни необходими. Това обърква организацията на ежедневната ни работа. Но, нещата не са толкова страшни, даже започнах да намирам нещо позитивно в този КОВИД19, защото пандемията се превърна в един биологичен филтър на туризма. Много хотелиери няма да успея да се приспособят към новото нормално, те ще излязат от туристическата карта, ще отпаднат от пазара. За хубаво или за лошо, защото всички сме свидетели на това драстично презастрояване. Всички знаем какви хора си купиха хотели. Това не е елементарен бизнес. За съжаление все още има хотели, които не дават добра туристическа услуга, качествена и петнят добрата репутация на туризма в България. Защото страшно много колеги имам, които дават сърце и душа в работата си, много предприемачи има, които са вложили милиони евро и продължават да влагат, за да бъде на европейско ниво туристическата ни услуга и туристическият ни продукт. Ще успеят тези, които успеят да се адаптират и дават по-добър качествен продукт. Тази година има хотели, които изкараха повече пари от миналата година. Питате ме дали са скочили драстично цените на услугите, за да се компенсират загубите. Няма как цените да скочат двойно и тройно, защото има пазарни цени. Всеки от нас иска да продава двойно и тройно, но няма кой да ни даде тази цена. Има гости, които преиначават нещата. Има скъпи обекти, чиято цена е според качеството. Те имат своята аудитория, те плащат и знаят какво ще получат. За клиенти, които не могат да платят тази цена, има други хотели, които предлагат друга цена. Има трети хотели, които продават съвсем евтино. Палитрата е пъстра на туристическата карта и има предлагане за всеки клиент. Всеки може да си намери хотела според своята черга. Имаше много хотели, които не отвориха и аз им благодаря. Защото тези хотели, които отворихме, август месец имахме страшно много работа. Благодаря на всички българи, които избраха нашето Черноморие. Надявам се всички да сме ги обслужили добре и да са си тръгнали доволни, за да ги посрещнем отново и да ни рекламират. Изумихме се колко богати българи има в България, какви коли карат. Българи, които до сега по една или друга причина досега не са почивали по нашето Черноморие, ходили са на Малдивите, на Сейшелите и на други места, но сега им се наложи да почиват у нас. Много от тях преоткриха колко е красиво нашето Черноморие. Те самите го казват на рецепция. Първо е по евтино, отколкото да отидеш на някаква супер екзотика. Не че е лошо на тази екзотика, но да пилееш една торба с пари в днешно време, когато всичко е свито и кризата е огромна за всички фирми, е недопустимо. Северното Черноморие е изключително красиво, защото няма такова презастрояване, в най-горещите летни дни е прохладно. Съчетанието на чиста вода, голф игрища, природа, е уникално за нашия район. Спа изворите ни са уникални. В курорта "Св.Св. Константин и Елена" се намира най-големият за България балнео център със 17 басейна, всички с минерална вода. Лятото във Варна не мога да кажа дали приключи, а цените намаляха като за септември. С първият учебен ден рязко ситуацията се промени. Все още има сезон, има туристи във Варна, но обемите рязко спаднаха. За съжаление в градските хотели доста повече "кръв се лее“, защото градските хотели през лятото основно работеха с екскурзионни туристи, които като цяло липсваха това лято. Поради затварянето на границите тези туристи не успяха да дойдат. Градските хотели работят много с конферентния и конгресен туризъм, който също беше много слаб заради спазването на противоепидемичните мерки. Нямаше как да отговорим на големи проекти, които предвиждаха събирането на много хора в залите. Тези събития бяха отменени и това беше много неприятно за градските хотели. Имахме корпоративни бизнес туристи, но ваканционните туристи не се насочиха към градските хотели, които нямат такива големи басейни и СПА-центрове. Надяваме се, че зимата ще запазим бизнес гостите си, лоялните си клиенти, надяваме се да не се анулират мероприятия, което влияе на цялата икономика във Варна. Относно мерките, взети от държавата, със сигурност бяха глътка свеж въздух, но определено още може да се работи в тази насока. Акцентът трябва да се постави върху персонала, защото много хора останаха на борсата и сега с края на активния летен сезон много хора ще бъдат регистрирани там. Това е тежък финансов товар за държавата. Подпомагайки бизнеса с някакви данъчни облекчения, държавата ще си спести част от този товар", допълни Павлин Косев. Повече вижте във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 379 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/64 ] следващата страница |