В края на активния туристически сезон в Созопол все още има туристи, въпреки че вече се усеща настъпването на есента. Това каза кметът на общината Панайот Рейзи. В почивните дни тази седмица морският град е бил пълен. Това се дължи и на силната реклама на община Созопол като туристически продукт. За интереса към града допринася и богатата културна програма на общината. Фестивалът „Аполония", който традиционно се провежда в Созопол, тази година е отбелязал своята 25-годишнина. „Мисля си, че нашите туристи си тръгват с едни прекрасни спомени от Созопол. Надявам се, че до средата на октомври в Созопол ще има, както български, така и чужди туристи", каза Рейзи. Той допълни, че сега започва и риболовният сезон, така че очакванията са свързани с привличането на още туристи.
„Туристическият сезонът в Созопол премина добре, въпреки очакванията, че ще бъде слаб", каза Панайот Рейзи. И тази година промяна в броя на туристите е нямало. За сметка на това обаче гостите на града са били по-пестеливи в харченето. По думите му, Созопол е предпочитана туристическа дестинация предимно от българи, но тази година е имало и много гости от Русия, Полша, Чехия и Украйна. Кризата обаче се е отразила върху цените, коментира Рейзи. Тази година спад в цените се наблюдава и в хотелите и в ресторантите. Според кмета на Созопол това е неизбежно, тъй като ако частният бизнес не е гъвкав, той няма да бъде конкурентен на пазара. „В крайна сметка важното е, че и тази година имаше туристи", каза Рейзи.
Източник: Агенция "Фокус"