![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Уникален туристически продукт обединява всички 13 общини в Бургас | ||||||
| ||||||
Концепцията за туристическо райониране на България е създадена от екипа на министър Николина Ангелкова и е залегнала в Закона за туризъм още от 2015 г. В страната ще бъдат обособени 9 туристически района, които са достатъчно големи, за да бъдат разпознаваеми на туристическата карта и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно. Бургас като областен център ще бъде двигател на организацията, която към момента носи наименованието "Южно Черноморие". "Идеята е тази концепция да децентрализира и да даде индивидуалност на тези туристически райони. Нашият туристически район "Южно Черноморие" е най-малък в географски отношение, но най-голям като леглова база и приход от туристически услуги. Още при създаване на концепцията, в работните групи бяха включени всички кметове на морски общини и още при започване на разговорите, ние имахме много голяма подкрепа", заяви Табаков. Учредяването на организацията е предвидено за началото на септември, а работни групи с представители на всички общини и бранша ще имат задача да изготвят обща маркетингова стратегия. Досега практиката е била всяка една община да участва поотделно на туристическите изложения, но реално много малко от тях са можели да си го позволят заради финансовия ресурс. "Смисълът е да достигаме по-ефективно потенциалните за нас пазари, особено далечните - чрез представяне на достатъчно големи по обхват райони, които са разпознаваеми на картата и са познати не само на българите, но и на чужденците", подчерта съветникът на министъра на туризма. По думите му Организацията за управление на туристическия район ще запълни съществуващите липси в маркетинга и управлението на дестинациите между общините и Министерството на туризма. Освен това ще обедини ресурсите на отделните общини - те ще се рекламират като едно цяло, но всяко място от областта ще предлага своите туристически продукти. За всеки туристически район е предложена основна и разширена специализация. Основната специализация е комбинация от два вида туризъм, които в съчетание определят уникалността на районите. Разширената специализация включва освен основните и до 4 допълващи вида туризъм. Основната специализация обаче, няма да предопределя бъдещото брандиране на туристическия район, а ще служи като отправна точка при разработването на маркетинговите и брандинг стратегии. В разширената специализация се включват още морски рекреативен туризъм, всички видове културен туризъм, приключенски и екотуризъм, здравен, селски, религиозен и поклоннически туризъм. "Към тези видове туризъм обмисляме да прибавим яхтен и круизен. Всяка една община ще запази своята индивидуалност, като даде предложения какво точно иска да рекламира. Идеята е да не се дублират различните видове туризъм, така че отивайки на дадено изложение - да предложим един различен пакет от туристически услуги на туристите", посочи Табаков. Според него морските общини ще окажат подкрепа на по-малките, защото имат сериозен опит зад гърба си, както и повече финансови средства. Организацията не цели конкуренция между общините, напротив - замисълът е всички да се допълват под една обща шапка - район "Южно Черноморие". През август месец предстоят срещи с туристическите сдружения, вписани в Националния туристически регистър, чието седалище е на територията на област Бургас, които да се включат с идеи. Целта е да има балансирано участие в управлението на организацията, както от общините, така и от браншовите организации, за да бъдат постигнати целите и ползите за целия район. "Надявам се до края на месец септември да сме приключили с чисто административната процедура по създаването на Организацията за управление на туристическия район, за да може през 2017 година тя да започне да дава своите резултати", завърши Живко Табаков.
|
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg