© | | На 10 февруари 2010 г. приключи конкурсът, обявен от Дирекцията на Природен парк Странджа и Българска Фондация Биоразнообразие за слоган за Регионалната марка „Странджа". В конкурса се включиха 65 участника от цялата страна (Ловеч, Малко Търново, Русе, София, Добрич, Монтана, Бургас, Кърджали, Варна, Троян, Хасково, Елена и др.) и живеещи в чужбина, които в писма и е-мейли изпратиха своите 288 предложения.
Ценка Дюлгярова от Троян е участничката с най-много предложения - 22. Друг от участниците, вероятно сигурен в успеха си е изпратил и банковата си сметка, за да му пратят организаторите директно наградата. Някои от предложенията бяха красиво оформени с шрифтове, цветове, дори с графичен дизайн. Повечето участници използваха възможността да изкажат своето възхищение от Странджа не само с предложенията, които даваха, но и в самите писма, с които ги изпращаха: „Дни наред търсех точните думи, които да обединяват в едно величието на планината, меланхолията и красотата на морето, живота, който кипи в горите на Странджа, легендите, културното и историческо богатство, гостоприемството на месните хора и спиращите дъха пейзажи.", „Това е едно приказно място, което всеки българин би трябвало да посети поне веднъж в живота си. А сигурен съм, че който веднъж е бил там, ще се завръща отново и отново," пишат участниците в конкурса.
Разбира се, организаторите не са се разминало и без критики. Основно за употребата на чуждицата „слоган", макар че те са приложили и всички останали думи, които се използват (мото, рекламно изречение, фраза), както и за грешката в транслитерацията на "Странджа" на латиница в логото. "Тъй като обаче логото на регионалната марка е създадено през 2007 г. и е внесено в патентното ведомство, а Законът за транслитерацията е обнародван в ДВ през 2009 - ние все още нямаме решение за този юридически казус", обясняват от организацията.
"Благодарим на всички, които отделиха време и енергия, за да ни изпратят своите предложения", допълват още.
Основното предизвикателство пред журито обаче било неразбирането от страна на участниците на точната тема на конкурса, а именно - слоган за Регионалната марка, а не просто за планината или природния парк. Така поставена, задачата наистина не е лека - да се намери най-точното послание, което да е едновременно подходящо и за сертифицираните къщи за гости и атракции на алтернативния туризъм, и за продукти, произведени в парка, носещи спецификата на района като цяло, обясняват организаторите на конкурса.
Това е причината журито да удължи срока за приемане на предложения до 15 март 2010 г., с молба към участниците да се опитат да открият наистина точното послание, подходящо за представяне на Регионалната марка и сертифицираните с нея обекти и атракции, а скоро и местни продукти. Предложения с име и телефон за контакти могат се изпращат на адрес: strandja@biodiversity.bg
За компенсация журито увеличава наградата на 300 лв.
Повече за регионалната марка на: www.bbf.biodiversity.bg и www.strandja.bg |