"Повечето туристи от т. нар. бивши социалистически страни са млади, активни хора от средната класа. Те вече са посетили много европейски и световни курорти и избират Слънчев бряг не от носталгия, а заради модерната хотелска база и прекрасни условия за почивка на добри цени"- коментира Янко Янов, генерален мениджър на най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг- "Слънчев бряг хотел холдингс" АД .
Още от средата на юни, цялата хотелска база на "Слънчев бряг хотел холдингс"АД е заета с туристи. Спрямо миналата година, ръстът в резервациите е с около 10%, предимно на туристи от Централна и Източна Европа. Запазва се интересът към Слънчев бряг и на стратегическите туристически пазари -Германия и Израел, уточни генералният мениджър на "Слънчев бряг хотел холдингс" АД. Дружеството обединява шест големи хотелски комплекса в Слънчев бряг - "Хризантема", "Несебър бийч", "Бургас бийч", "Тракия", "Тракия плаза", "Тракия апарт", всеки с уникален дизайнерски облик и архитектура, със собствени паркови площи и басейни.
"Слънчев бряг хотел холдингс" работи с над 30 туроператорски фирми, включително най-големите туроператори на световния пазар.
Българските туристи в Слънчев бряг също са повече тази година, което се дължи на изгодните отстъпки за почивка с деца в големите хотелски комплекси. В хотелите на "Слънчев бряг хотел холдингс" целият пакет "ол инклузив" е безплатен за дете до 13 години на допълнително легло с двама възрастни в стая. През юни и септември например "ол инклузив" на ден е между 50 и 60 лв. на човек, а през юли и август -от 70 до 100 лева, според категорията на хотелския комплекс в дружеството. Холдингът е от първите в Слънчев бряг въвели услугата "ол инклузив" преди повече от 10 години, при това по най-добрите световни практики - не само като храна и напитки, но и с разнообразни развлечения за туристите, водни атракции и басейни, детски и спортни комплекси, шоу програми, тематични вечери на различни национални кухни и култури. Показателен е фактът, че в хотелите на дружеството почиват в момента летовници дори от морски държави с развит туризъм като Италия, Португалия, Гърция, Турция.
Развитието на автотуризма е една от новите тенденции в Слънчев бряг. Нарастват туристите от България и близките европейски страни, които за по-голяма мобилност предпочитат да посетят курорта със собствен автомобил, ползвайки туристически пакети от туроператори или резервации по интернет.
Автотуризмът се развива като тенденция в цяла Европа през последните години, затова проблемът с паркирането в Слънчев бряг вече е голям и ще става все по-голям, алармира генералният мениджър на "Слънчев бряг хотел холдингс" АД Янко Янов. Според него, необходимо е изграждане на нови паркинги в най-големия ни курорт неотложно. Дейността на държавата относно магистрала "Тракия" и строежа на нови пътища е също много важна и положителна за туризма в този аспект, коментира Янко Янов.
Само за последните десет години, Слънчев бряг е посетен от повече чуждестранни туристи, отколкото е цялото население на България и това го показва всяка статистика. Този факт е показателен за голямата роля и значение, които курортът има за развитието на българския туризъм и за цялата икономика на държавата, посочи мениджърът на най-голямото хотелско дружество- "Слънчев бряг хотел холдингс" АД.