В интервю за "Труд" шефът на строителния консорциум, който трябва да направи 49 км от "Тракия" (Лот 4), твърди, че 20 км трябва да бъдат прокарани именно през глинеста почва. Сега изпълнителите очаквали указания до края на годината каква технология да използват за проблемните участъци. Според инж. Иванов оскъпяване ще има, а в договора дори имало текстове за конкретния случай. Те предвиждат възложителят да поеме разходи, възникнали при несъответствие на почвите с описаните в проекта. Според него геоложките проучвания на мястото са правени преди десетина години и е напълно нормално да не са съвършени. "Ние не взимаме решение, просто искаме пътната агенция да каже каква технология да приложим", заяви Иванов.
От пътната агенция обаче вчера обявиха, че не са получавали от строителя искания за препроектиране и промени в проекта. Още при отварянето на офертите за Лот 4 министър Плевнелиев обяви, че този участък е сложен, а и в проектната документация се говори за трудности със заблатени райони, торфени полета и т.н. Проектант на този участък е сдружение между "Виа план" и "Илия Бурда" ЕООД, с които в. "Сега" не успя да се свърже. Според пътни експерти проблемът, за който говори Иван Иванов, ще доведе до оскъпяване с около 4 млн. лв. на този участък, стига да става въпрос наистина за премахване на глинести почви. "Сдружение Тракия IV" спечели търга за изграждането на тази отсечка с оферта от 174 млн. лв. без ДДС.
При подписването на този договор и на контрактите за останалите два участъка регионалният министър Росен Плевнелиев, а впоследствие и премиерът Бойко Борисов непрекъснато повтаряха, че е сложен край на практиката да се подписват договори за ниски суми, а впоследствие те да се увеличават.
Източник: в. "Сега"