Факт е, че тази година имаше двоен ръст на записванията още през зимните месеци, което предизвика големи очаквания и завишени прогнози за туристическия сезон, но като цяло ръстът на туристите за целия сезон ще е около 10 %, посочва Янов. Ръстът на туристите от Русия не е толкова осезаем в хотелите, понеже голяма част от руските туристи у нас вече идват в собствени или наети апартаменти. Турция не е наш конкурент, защото предлага друг вид туристически продукт. Големият печеливш от кризата в Турция тази година е Испания, обобщи мениджърът на "Слънчев бряг хотел холдингс" АД.
Дружеството обединява затворени хотелски комплекси, които предлагат услугата "ол инклузив" в нейната най-модерна форма - "курорт в курорта". Такива са "Хризантема", "Бургас бийч", "Несебър бийч", "Тракия", "Тракия плаза", "Тракия апарт". Всеки хотелски комплекс има собствен парк и цветни градини, водни комплекси с басейни, много заведения за хранене и развлечения, анимация за деца и възрастни със спортни, театрални, музикални представления и всичко е включено в цената на пакета "ол инклузив".
Близо 2/3 от туристите в хотелите на холдинга в момента са семейни туристи. Между тях има и българи. През последните години все повече български семейства избират ваканция в затворените хотелски комплекси, заради разнообразието от забавления за децата и заради големите отстъпки за деца. Дете до 12 години с двама възрастни почива безплатно в хотелите на холдинга. Предлагат се пакети с безплатна почивка на едно или две деца дори с един възрастен, при определени условия. Свободни места в хотелските комплекси на холдинга все още има за т.нар. "нисък сезон" след 6-7 септември, когато и цените са с 50 процента по-ниски и варират от 31 до 73 лева, според избраната категория хотел и според избраната услуга- нощувка със закуска или "ол инклузив".
"Към този момент нямаме постъпили оплаквания от наши туристи срещу проверките в Слънчев бряг. Работим с международни туроператорски фирми, всички плащания са по банков път, големите хотели "ол инклузив" не могат да скрият обороти. Приемаме проверките за нещо нормално, ние също се грижим за сигурността на туристите в нашите хотели"- коментира Янко Янов. Той отбелязва, че Слънчев бряг е водещият български курорт в туризма и вероятно затова е най-критикуван и винаги на фокус. Големият туристически интерес към Слънчев бряг обаче е факт.
"Безспорните плюсове, с които Слънчев бряг привлича туристите са морето и модерните хотели. Минусите за туристите са - "скъпият плаж" и нощният шум. Тоест, имаме голям ресурс за развитие на туризма, пречат субективни фактори, които могат да бъдат преодоляни с волята на държавата и в интерес на целия туристически отрасъл"- отбелязва мениджърът на хотелския холдинг.
Българският туризъм се развива динамично и предлага все по-добро качество на туристическия продукт. Въпреки, че не всички прогнози се оправдаха, тази година туристическият сезон е добър за всички, счита Янко Янов. Според него, ако нещо му липсва на българския туризъм в сферата на услугите, то това е усмивката. Търсенето на обучен туристически персонал е по-голямо от предлагането. Вече се нуждаем от специализирани агенции на пазара на труда, които да предлагат квалифициран туристически персонал, уточнява мениджърът на голямото хотелско дружество в Слънчев бряг.