"Има спад на руските туристи, но той донякъде се компенсира от ръст на туристите в нашите хотели от Централна Европа и Румъния"- коментира генералният мениджър на "Слънчев бряг хотел холдингс" Янко Янов. Дружеството е с утвърдени позиции на туристическите пазари в Германия и Израел. Работи с най-големите световни туроператорски фирми.
"Това е най-трудният туристически сезон в Слънчев бряг от 10 години насам като прогнозиране и планиране на сезона"-обобщава Янов.
Заради нестабилният курс на руската рубла, почивките за море в България тази година започнаха да се продават в Русия едва от месеците април-май насам, докато в предходни години записванията за България на руския пазар започваха още през януари. Спадът на зимните продажби като цяло се отрази най-вече на записванията за началото и края на сезона - юни и септември. Неминуемо ще има спад на туристите и на приходите за целия туристически сезон, но за щастие най-лошите прогнози не се осъществиха, отбелязва генералният мениджър на "Слънчев бряг хотел холдингс".
Дружеството обединява шест големи хотелски комплекса, които предлагат услугата "ол инклузив" в нейната най-модерна форма - "курорт в курорта". Характерно за тях е, че съчетават на едно място всички условия за релакс, плаж, спорт и развлечения с голям избор от заведения за хранене, барове, ресторанти, анимация за деца и възрастни, тематични кулинарни и фолклорни вечери, театрални и музикални програми и др. атракции. Всеки хотелски комплекс има собствени паркове и цветни градини, водни комплекси с басейни, уникален дизайн и архитектура.
"Ежегодно инвестираме в развитието на модерен туризъм, защото такива са предпочитанията на туристите. Най-търсени на туристическия пазар тази година например са хотелите с четири звезди, докато към хотелите с по-ниска категория вече има понижен интерес"- отбелязват мениджърите на "Слънчев бряг хотел холдингс".
"Нашите хотелски комплекси са предпочитани за семеен туризъм. Над 60% от почиващите туристите в момента са семейства с деца. Между 7 и 10 дни е средният престой на туристите ни и той се запазва и тази година. Считам,че семейният туризъм е определящ за Слънчев бряг, докато Испания се превръща във все по-предпочитана европейска дестинация за младежки туризъм през последните години"-преценява Янов.
Ние не делим туристите по нации или на български и чуждестранни туристи. Условията, цените, отстъпките за всички туристи са еднакви. Съвременното поколение е поколението на информираните туристи, които правят свой информиран избор онлайн на предпочитано място, цени и условия на почивка. Факт е, че напоследък все повече български туристи се възползват от ранните записвания и максимални отстъпки, което бе характерно предимно за чуждестранните туристи, отчита ръководството на хотелския холдинг.
"Туризмът е динамичен отрасъл, който непрекъснато се развива. Със смяната на поколенията се променят предпочитанията и избора на туристите. Стремежът ни е винаги да отговаряме на изискванията и очакванията на туристите и да ги изненадваме с нещо в повече. Показателен е фактът, че голяма част от туристите в нашите хотели идват две-три и повече години поред и отново се връщат"-посочва генералният мениджър на "Слънчев бряг хотел холдингс".