Елена Иванова каза, че всички хотели работят и приемат туристи. По последни данни, базите повишават нивото си на заетост. Това се дължи на добрите промоционни и моркитингови програми на хотелиерите, обясни Иванова. Тя заяви, че в курорта най-много са туристите от Русия, Германия, Скандинавските страни. Румънците също стоят добре на пазара, но при тях минуса е, че са неорганизиран и епизодичен сегмент с разпокъсан престой.
По отношение на традиционно големите пазари - Германия и Великобритания, след ITB Берлин тази година, се очертава ръст от около 5-7 % на немски туристи и между 7 и 8% ръст на английските. Проучване на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма показва, че у нас идват хора от т.н. средна класа, което означава, че стоим много добре в съотношението качество/цена.
Много е важно обаче, да се работи в посока страната ни да се наложи като целогодишна туристическа дестинация, допълни Иванова. Има необходимост от осъществяване на редица дейности, имащи също пряко отношение към туризма - като подобряване и изграждане на пътна инфраструктура, оптимизиране на комуникациите, повишаване качеството на туристическия продукт на много нива, насърчаване на добрите инвестиции, реклама и т.н.