1. Предприетата икономическа инициатива от страна на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД е в упражняване на правно регламентирани конституционни права и не накърнява нито закона, нито морала , нито чужди имуществени интереси.
Същата е в изпълнение на търговската политика на публичното дружество и в защита на интересите на акционерите му, най- големия от които е българската държава.
2. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД притежава определен обем имущество, в който е включена инфраструктурата на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК и изрично - алейните пространства, ВИК- мрежата на комплекса, осветление и отделни поземлени имоти. Това са активи на публично дружество придобити със средства на цялата българска държава и същите са средство на търговската ни дейност.
От 1991 г. насам , с приемането на новата българска конституция няма правен режим, който да позволява безвъзмездното прехвърляне на активи на търговски субекти без изричен закон /какъвто в случая няма/, валидна правна сделка или справедливо обезщетение.
В този смисъл застъпваната правна позиция на СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг, че тази инфраструктура "принадлежала по право на община Несебър", няма нищо общо с нормите на закона и на правото.
Придобиването на тази собственост може да стане само по решение на съответните органи на публичното дружество, при разрешение на Агенция по приватизация и следприватизационен контрол или по сделка с нея и разбира се - при съответно търговско договаряне.
3. Не веднъж сме излагали категоричната си позиция относно правото ни на собственост върху активите ни и поддържаме същата : няма и не е действал какъвто и да е закон, който да е предал в собственост по силата на регулация алейните пространства на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК от СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД в имуществото на община Несебър.
Неслучайно , СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг дори не може да посочи евентуалния закон , според който е било налице придобиване на тези площи от общината.
Неслучайно до момента по този въпрос няма и нито един правен спор предявен от заинтересовано лице в съда.
Като последица от това, че СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД е собственик на въпросните активи е налице и правото на собственика да определя начина и правилата за ползване. Поне това постановяват българските закони.
При осъществяване на тази дейност СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД от 2010г. насам винаги е спазвал принципа на диалогичност в отношенията със заинтересованите лица и е съгласувал и обсъждал всички значими теми. В този смисъл е озадачаващо, защо представителите на СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг винаги присъстват на такива обсъждания и дават становища, с които винаги сме се съобразявали.
Как да се ползва това имущество, община Несебър /след съгласуване със СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг/ могат да решават само след като придобият собствеността върху него.
4. Заплащането на такси за поддръжка на инфраструктурата произхожда от два различни правни източника - в единия случай са договорни отношения по приватизационен договор, в който купувача се е задължил да плаща такива такси, а в другия случай- извън договорно основание за обезщетяване на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД за правените разходи.
Разходите за поддръжка на инфраструктурата на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК правени от нашето дружество са ясно удостоверени и видими, като за тях се изготвя и обявява план- сметка.
К.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК е самостоятелно селищно образувание с национално значение и има свой общ облик като курорт, своя собствена инфраструктурна мрежа, има и извоювано търговско име, марка и престиж и от тях се ползват всички собственици на търговски обекти на територията му , включително и членовете на СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг.
Съветът на директорите на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД е разработил пакет от предложения за законодателни промени за развитието на курортните комплекси с цел усъвършенстване на режима в тях.
До приемането им обаче, следва да се спазва съществуващият правен ред.
Заплащането на местните такси към община Несебър е съвсем различно плащане от заплащането на инфраструктурните такси към СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД. Тези две такси са с различно основание , размер и съдържание и липсва каквото и да дублиране на оказваните услуги, за да бъдат заплащани те два пъти.
Изказването на обратните твърдения от страна на СНЦ"Съюз на собствениците" Слънчев бряг е или откровена спекулация или непознаване в детайли на съдържанието на предоставяните услуги.
В работата си на територията на комплекса срещаме разбиране от страна на община Несебър, но политиката на дружеството е свързана със развитието на комплекса като цяло и защита на интересите на акционерите.
Така подкрепяме и предложението за нисък размер на туристическа такса според решението на ОС- Несебър, именно с оглед на очакванията , че ще се плаща инфраструктурна такса от страна на собствениците в комплекса.
Регулирането на тези отношения следва да стане или доброволно или по съдебен ред , като дружеството е в готовност да го направи и по двата начина, защото това е същностната част от защитата на интересите му.
5. Предложенията на СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг за спешна ликвидация на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД са напълно лишено и от основание, и от икономически смисъл. Очевидно е , че в случая става въпрос за едно пълно неразбиране на процесите на ликвидация, които изискват разплащане на задължения и осребряване на активи.
Тези процеси могат да доведат до трайно и дългогодишно ръководство на цялата инфраструктура на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК от едно ликвидиращо се дружество, което едва ли е сполучливият модел за управление на инфраструктурата.
6. Апелът на СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг да не се дават разрешения за поставяне на търговски обекти е немотивиран и не се основава на закона.
На първо място, същият не е отправен към надлежен орган тъй като адресат по него е ОБЩИНСКИ СЪВЕТ, а не надлежната ОБЩИНА НЕСЕБЪР.
На второ място, едно сдружение с нестопанска цел не е заинтересовано лице по смисъла на закона за да има правото да предявява такива възражения. Не отричаме правото на такъв субект да дава компетентни становища, но това право е в рамките на едно съвещателно мнение , така както нестопанската цел на сдружението предполага.
Друг е въпросът , че членовете на това сдружение имат съвсем ясни стопански цели и сред тях няма лице, което да не е поискало или получило поне едно разрешение за поставяне на преместваем обект по чл.56ЗУТ , включително и от последното заседание на комисията по Наредба № 10 на ОС Несебър .
Така е много странно , как и защо членовете на сдружението искат сами да поставят преместваеми обекти по чл.56 ЗУТ във своите имоти само преди седмица , а като сдружение отричат това право на публичното държавно дружество СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД, след като е налице поне очакване за призната по закон равнопоставеност.
В заключение,
Публичното дружество СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД провежда напълно легална и прозрачна търговска политика в упражняване на гарантираните от законите права и при спазване на законовите му задължения.
Бихме се радвали това да е и търговската политика на всеки един от собствениците на обекти на територията на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК, като това според нас е и пътят за постигане на прокламираната и от СНЦ "Съюз на собствениците" Слънчев бряг цел - да се изчисти комплекса от временни постройки с неугледен вид и да придобие имидж на курорт с международно значение, в който има обществен ред, чистота, регламентирана дейност, спокойствие и всички условия за качествен съвременен туризъм.