В рамките на проекта община Малко Търново за първи път ще реализира функционален анализ, с който да бъде получена реална представа за състоянието на работните процеси. За оптимално изпълнение на задачите ще бъде сформиран квалифициран екип, чиято задача е да изготви план за действие с препоръки за функционалното и организационно развитие и подобряване на дейността на общината. Детайлно анализирани ще бъдат и досега действащите вътрешни правила за идентифициране на добрите и лошите практики. Сред ангажиментите на експертите е да дадат конкретни предложения, с които пропуските да бъдат изчистени и качеството на комуникацията между администрацията и гражданите да бъде повишено. Създаване на стратегия за организационно развитие, разработване на индикатори за измерване на изпълнението и въвеждане на механизъм за оценка на извършените дейности са само част от очакваните резултати при приключване на проекта. Помислено е и за повишаването на компетентността на администрацията със съпътстващо обучение, през което ще преминат 20 служители от всички структури на общината.
Проектът "Съвременна и ефективна администрация на община Малко Търново" е част от дългосрочната програма за развитие на граничната община и изграждането и на модерен и европейски облик. Повишаването на качествата на административните услуги са сред основните инструменти за привличане на инвестиции и от там повишаване стандарта на живеещите в района.