© | | "Всички в туристическия бранш сега разчитаме на компетентност и действеност от новото Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, защото досега държавата не направи нищо за туризма. За нас е ясно, че в условията на криза не може да се отдели голям бюджет за реклама. Но и малкото средства за национална туристическа реклама биха били ефективни, ако те са насочени към реално най-големите туристически пазари на България - като Германия и Русия"- коментира Пейко Янков. Ако отидете в Германия ще видите там само реклама на Турция и Гърция, всяко второ такси в Берлин е облепено със стикери на турски курорти. България няма никакво рекламно присъствие, а Германия е стратегическият ни туристически пазар. Показателен е дори фактът, че всички големи туроператори, които оперират у нас са немски, допълва Янков.
„Държавата ни през 2009 г. е похарчила пари за участие в цели 40 туристически борси, много от които на екзотични дестинации като Китай и Южна Корея, както и на по няколко борси в Испания, Гърция, Италия и др. конкуретни морски дестинации, от където е ясно,че няма как да дойдат у нас туристи. Ето това е абсурд! Нито един нормален мениджър не би си позволил такова пилеене на средства по време на криза"-категоричен е изп. директор на най-големия хотелски холдинг в Слънчев бряг Пейко Янков. Той е завършил стопанско управление и е специализирал туристически мениджмънт в Германия. |