© | | "ITB Berlin" е най-голямото европейско туристическо изложение, но което се съревновават туристически региони и продукти от всички точки на планетата. Въпреки световната икономическа криза 26-те зали на изложбения комплекс Messe Berlin са пълни за 43-ти пореден път. 11 098 изложители от 187 страни вземат участие във форума, който бе официално открит на 11 март и продължава до 15-ти март. Организаторите отчитат рекордни постижения в броя на посещенията, но интересен е и факта, че изложението бе уважено от най-висок досега брой министри на туризма - 120. Тази година регионален партньор на изложението е Рур, който бе избран за европейска културна столица за 2010 година. Областта презентира над 150 проекта и 1500 събития.
Изложението се съпътства от разнообразна програма, която включва множество работни дискусии, лекции, проекти, експертни оценки и анализи за финансовите пазари и бъдещето на туристическата индустрия, работни срещи за представяне на екологични, социални и икономически устойчиви практики, прогнози и трендове в сферата на туризма, пътуванията, лайфстайла и автентичните изживявания. За първи път по време на ITB Berlin Convention се организира и Ден на корпоративната социална отговорност. Включени са и значителен брой сесии, посветени на иновационните технологии в туризма.
Българският туризъм се рекламира на представителен щанд с изложбена площ от 429 кв.м. с основен организатор Държавната Агенция по Туризъм. Съизложители са 35 туристически фирми и три общини - София, Несебър и Балчик. В рамките на „ITB Berlin" се провеждат редица планирани мероприятия и срещи на българската делегация с представителите на най-големите концерни, министри по туризъм, работна група „Туризъм" в парламентарната група на Германския Бундестаг, участие в четвъртата среща на Destination Council /консултативен орган към Световната организация по туризъм/ и др.
Основната атракция на щанда на България е богатата анимационна програма, включваща демонстрация на типични български занаяти и традиции от местния фолклор Специален фокус и акцент на българското участие тази година е представянето на еко, селски и приключенски туризъм като посланието е „Природата Ви приветства". Съпътстващите атракции са изработка на мартеници за посетителите, представяне на традиционни празници - кукери, Цветница, Сурва, и други в дните, отворени само за професионалистите. На 14 и 15 март изпълненията на групата за фолклорни танци от с. Широка Лъка ще се погрижи за автентичния поглед към българския бит и дух. Щандът на България посреща своите гости и със специален винен бар, на който се провеждат дегустации на подбрана селекция от качествени вина.
За Община Несебър участието на "ITB Berlin" е същевременно привилегия и отговорност. Години наред известни със своя традиционализъм, германските туристи останаха верни на региона на Несебър и продължават да държат най-високия процент от общите посещения. През 2009 г. най-големият български курорт „Слънчев бряг" отбелязва 50 годишен юбилей от своето създаване и се утвърждава като предпочитаното място за ваканция на море. От основаването на Слънчев бряг до ден днешен, германските туристи се превърнаха в емблематично отличие за курорта.
Регионът се представя по установената вече традиция от изминалите международни туристически участия, а именно с богатото разнообразие от рекламни туристически материали - комплект брошури на 4 езика за Несебър, Слънчев бряг, Свети Влас, Обзор, Равда и селските райони, придружени с луксозна туристическа папка и CD визитка с туристическа презентация, пътеводители, постери, исторически книжки, DVD филм, атрактивни сгъваеми картички във формата на типичните за Несебър арки.
Община Несебър се рекламира като най-голямата българска туристическа дестинация, уникална по своята същност с невероятния си туристически потенциал от природен ресурс, богато културно-историческо наследство, съвременна леглова база, безброй възможности за развлечения и атракции. Предимствата на региона не са съсредоточени единствено и само в традиционния летен морски туризъм. Акценти в тазгодишните участия на борсите са привлекателни зони за развитие на селски и еко туризъм, както и удобствата за яхтен, спортен, конгресен и сватбен туризъм. |