Позиция на община Несебър относно сигнал на активисти на осем политически партии за "тенденциозно извършени от началото на 2015 г. незаконни адресни регистрации на физически лица на територията на Община Несебър". Община Несебър категорично заявява, че регистрациите, които се визират в сигнала на осемте партии, са законни. Спазили сме всички нормативни изисквания за регистрация по настоящ адрес на гражданите. Когато всички документи за промяна на настоящ адрес са изрядни, ние като администрация нямаме право да откажем подобен вид регистриране.
Община Несебър обръща внимание и на факта, че не всички регистрирани лица по настоящ адрес имат избирателно право, тъй като голяма част от тях са деца и младежи до 18 години, които не са гласоподаватели. Именно това ни навежда на мисълта, че целенасочено се спекулира с данните, без да са проверени в детайли. Ще ви обърнем внимание на факта, че цитираната цифра се е получила чрез натрупване през последните десетина години. Много от тези 8000 души, които са с регистрация по настоящ адрес тук, от месеци или от години не живеят на територията на община Несебър. Те обаче не са си променили настоящите адреси, а община Несебър няма право да ги заличи, защото по закон всеки гражданин трябва лично да заяви в официална форма това отписване. Заявяваме, че ние няма какво да крием, защото информацията относно броя на регистрираните по настоящ адрес лица за всички съставни селища на община Несебър за период от 6 месеца назад, която се тиражира в медиите, е предоставена точно от община Несебър на Областна администрация -Бургас. Една проверка относно този тип регистрации вече мина, в момента тече втора, която се извършва от сектор "Икономическа полиция" по същата линия и резултатите ще станат ясни скоро.
Предвид туристическата характеристика на района, всяка година по това време голяма част от българските граждани, които работят сезонно в най-големия ни курортен комплекс "Слънчев бряг", както и в Несебър, Обзор, Равда и Свети Влас, подават документи за промяна на настоящ адрес, спазвайки законовите разпоредби при смяна на местоживеенето, и Община Несебър е длъжна да се съобрази с избора им при изрядни документи.
Община Несебър ще разполага с конкретни данни за вписаните лица в избирателните списъци по настоящ адрес, съгласно чл. 36 от Изборния кодекс, 14 дни преди гласуването. Едва тогава ще може да сме категорични дали тези регистрации са свързани с местния вот или не.
Предвид опита ни от предходни предизборни години, когато политическите партии се активизират и започват да дават признаци за съществуването си няколко месеца преди местния вот, сигналът не ни учудва. Само преди месец заявихме, по повод на друг сигнал, че подозираме начало на предизборна кампания за местния вот от заинтересовани лица. Днес сме напълно убедени, че предизборната кампания в Несебър започна, макар и неофициално.
Стои въпросът: Дали някой от тези подписали сигнала не е регистрирал свои служители на адреси на приятели и дори на личния си адрес и законни ли са тогава тези регистрации според активистите? |